Frohman Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 ...at vær halv time så får en nordman hjerneblødning... Stakkars fyr... :!: Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 én en én en, hmm...men joda, morsom nok. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det er forskjell på en og én, så som det står kan det omtolkes til "En bestemt nordmann får hjerneblødning hver halvtime". Den var jo litt morsom. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hva må man trykke for å få denne é en? Forresten så har jeg ikke hørt om bruken av "é" i norsktimene. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hva må man trykke for å få denne é en? Forresten så har jeg ikke hørt om bruken av "é" i norsktimene. 9318522[/snapback] Da må du be norsklæreren gå gjennom forskjellen på "en" og "én", med eksempler. Det kan sammenlignes med "et" og "ett". For eksempel: "Jeg spiser et eple", som i motsetning til f. eks. en appelsin. "Jeg spiser ett eple", som i motsetning til to epler. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hva må man trykke for å få denne é en? Forresten så har jeg ikke hørt om bruken av "é" i norsktimene. 9318522[/snapback] Eg har heller ikkje lært eller høyrt om det på skulen, men har nok lært litt sjølv. På mitt tastatur er ´og ` på same rekkje som alle tala. De er på høgre sida av plussen. Hold inne Alt Gr og trykk på knappen og du får ´ og Alt Gr og deretter knappen og du får `. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Dette skulle jo nesten heller vært i språkspalten. Vi har heller ikke lært forskjellen på skolen, men har på en eller annen måte lært meg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå