Gå til innhold

Anbefaling til høyttalere?

Anbefalte innlegg

Hei:)

Har tenkt å kjøpe meg nye høyttalere (ikke surround eller stativ, bare 2 stk fronthøyttalere ;)) men er litt usikker på hvordan jeg skal kjøpe. De skal brukes til musikk(Mest Trance/Dance og lignende musikk men kan av og til bli en del Rock) og litt film. Maks pris er 4000,-. kan presse meg opp til 4500,-

Rommet de skal stå på er 5x3,5 meter sånn ca(har ikke målt).

Vil helst at de ikke skal være brukt(liker ikke å kjøpe av private personer)

Har en Pioneer VSX 916 forsterker nå hvis dere lurer ;)

Takker for all hjelpen jeg får :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSB T45 disse kostet 6000,- da de kom og for den prisen fikk de masse skryt! Nå koster de nesten halvparten!

Budsjettbombe

PSB har lenge laget noen av de fineste høyttalerne i den rimelige prisklassen. Den nye Image-serien skuffer da heller ikke.

De to 13 cm basselementene slår hardere enn mange større elementer og klarer å beholde presisjonen. Selv med vår referanseforsterker T+A PA1530 hamret de ut bass som en mye større høyttaler. Skikkelig dypt går de ikke, men rekkevidden er takk og lov nyttig uansett om det er film eller musikk. Det er mye som tyder på at PSB har skutt gullfuglen med T45. Dersom den representerer et slags gjennomsnitt for den nye Image-serien, er det grunn til å tro at PSB har vinnere på løpene bånd. Få andre høyttalere kan by på så komplette kvaliteter til en så lav pris. En test i et flerkanalsoppsett er nær forestående, og da får vi sjekket senter- og bakhøyttalere i sammenheng. Skal vi dømme etter denne testen, kan PSB-forhandlerne gå sesongen lyst i møte. LS

L&Bs vurdering (1-10)

Diskant: 8+

Mellomtone: 9

Bass: 9

Dypbass: 7+

Sammenheng: 9

Dynamikk: 9

Oppløsning: 9

Lyd totalt: 9

Brukervennlighet: 9

Kvalitetsinntrykk: 8

Totalt: 9

Pris: Kr 5995

Fra Lyd og Bilde.

Jeg har disse selv å er stor fornøyd!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Aah,ser det nå. Ville fortsatt valgt Dali da de skal passe bedre med Pioneer og at det er snakk om billigste finish av T45 som rett og slett ikke ser like bra ut.

9139976[/snapback]

Det er da en smakssak.

For de har brukt pengene på andre ting når det gjeller kabinettet. Som at det er buet for å få mindre kabinett resonangs feks

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
QLN Artech 6 har også blitt godt tatt i mot,du kan også se på storebroren 8 men blir nok i overkant for rommet ditt.

9139103[/snapback]

Fant et par QLN Artech 8 til 3995,-

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=2516

Og det er jo i svenske kroner så det blir jo en del billigere. 3500 ca? :)

Så jeg tror jeg blir å gå for de :)

Takker for all hjelpen jeg har fått :thumbup::)

EDIT: Lurte bare på en ting!! QLN er vel ikke sånn billige og raskproduserte høyttalere som Proson?! Så bare at det var en høyttaler som het Qln 604 mkII, og det hørtes litt sånn proson lingnende ut! Vil ikke ha noe som har med proson å gjøre!

Endret av Drunka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...