Gå til innhold

Hjelp med POST og GET

Anbefalte innlegg

Hvordan kan denne biten av kode brukes til å sjekke om dokumentet har blitt åpnet riktig. Ser ingen logisk grunn til hvorfor POST og GET kan brukes til å se om en fil er blitt åpnet uten problemer. Disse globale variablene brukes vel som oftest bare i sammenheng med forms? Kan noen fortelle meg hvorfor dette funker?

// Check if secure.php has been loaded correctly
if ($HTTP_GET_VARS['cfgProgDir'] || $HTTP_POST_VARS['cfgProgDir']) {
echo "Parsing of phpSecurePages has been halted!";
exit();
}

Koden er inni et document som heter secure.php som blir inkludert på hver eneste side (se under), slik at folk som ikke har tilgang blir kastet ut.

Dette er koden som er på toppen av hver side:

<?PHP
$cfgProgDir =  'phpSecurePages/';
include($cfgProgDir . "secure.php");
?>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg vet så mye om dette, så ser det ut som at det blir sjekket om katalogen som secure.php ligger i blir kalt til i url'en eller ved en post forespørsel. Hvis den ikke gjør det så forutsetter man at secure.php er kun kalt opp i include.

Noen for korrigerer meg hvis jeg tar feil. :innocent:

Lenke til kommentar

Det ser ut som at du har en gammel versjon av PHPSecurePages. HTTP_POST_VARS og HTTP_GET_VARS er "depreciated" (hodet mitt fant ikke et norsk ord for det så tidlig på morgenen) og har blitt erstattet av $_POST og $_GET.

Sjekk om det finnes en nyere versjon av PHPSP og les dokumentasjonen. Jeg mener å huske at den var rimelig grei å lese.

Håper det hjelper.

MVH

Terje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...