Gå til innhold

Når ser vi videoutleiern på hjørnet ha HD material

Anbefalte innlegg

Bare lurte på når min lokale sjappe begynte med Blu-Ray eller HD DVD utleie av filmer?

I nærheten har jeg:

7-11

Deli De Luca

Video Nova

Vet Video Nova selger Blu-Ray og HD DVD, men leier de også ut dette?

Noen som vet noe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke utleieprisen vil være så mye høyere. Når en videoutleieforretning kjøper inn en video til utleie, er det selve "lisensen" for videoen som koster, ikke selve disken. Det vil si, at det er ganske liten prismessig forskjell totalt sett mellom en DVD og en Blu-Ray disc/HD DVD disc til utleiebruk.

Noen som forsto hva jeg mente? :dontgetit:

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som VIRKELIG er utrolig er at lokale kiosker i YTRE HEITA har HD materiale, mens platekompaniet i Bogstadveien i Oslo ikke selger HD materiale i det hele tatt!!

Var innom der i går, og spurte om Blu-Ray, hvorpå selger så rart på meg og sa at det ikke var kommet ennå. Ihvertfall ikke deres butikk.

Hvis Ola Nordmann ikke er opptatt av HD, hvorfor i all verden går HD tver unna som varmt hvetebrød?

Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg enig med deg OD ;)

Jeg har stand-alone-spillere til både HDDVD og Blu-Ray (I tillegg til PS3 og Xbox360 m/ HDDVD), så jeg kjøper utelukkende HD-materiale, men det er dessverre altfor få sjapper som i det hele tatt har lagerført HD-materiale.

Et par lokale helter har fått inn noe, men det er stort sett gammalt skrap, nye filmer har jo omsider begynt å komme i HD, men det har tatt tid.

Lenke til kommentar
Hvis Ola Nordmann ikke er opptatt av HD, hvorfor i all verden går HD tver unna som varmt hvetebrød?

9261398[/snapback]

Er ikke bare via en hd-dvd kjøpt gjennom en butikk i oslo du kan skaffe innhold som passer hd-tv'en som står hjemme ;)

(eller var det et retorisl spørsmål?)

Play.com tror jeg har flere hd\blueray-filmer.

Lenke til kommentar

9261398[/snapback]

Er ikke bare via en hd-dvd kjøpt gjennom en butikk i oslo du kan skaffe innhold som passer hd-tv'en som står hjemme ;)

(eller var det et retorisl spørsmål?)

Play.com tror jeg har flere hd\blueray-filmer.

9265803[/snapback]

Play har det, men man havner fort over 200 kroners grensa

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3363315...er/Product.html

som blir nesten 290 bananer, noe som gjør at apene på tollvesnet går bananas

Lenke til kommentar

9261398[/snapback]

Er vel fordi folk flest overhodet ikke har peiling på hva HD egentlig er?

De skal ha ny fin TV og den må ha noe sånt HD-greier. Så lenge de får det blir alt bra og de blir fornøyde.

Men nå skal det også sies at bransjen også har gjort sitt ytterste for å forvirre, med Nesten-HD(1024*768), 720p,1080i og 1080p samt DigitalTV.

Hadde vært flott om flere begynte å ta inn HD materiale men markedet er nok fortsatt ekstremt lite for øyeblikket. Om de nye digitalkanalene i bakkenettet hadde begynt å sende i HD hadde nok veldig mange fler fått øynene opp for hva dette er for noe, men inntil det skjer tror jeg ikke helt på den store utbredelsen her til lands.

Play har det, men man havner fort over 200 kroners grensa

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3363315...er/Product.html

Du bør satse på amerikanske nettbutikker. Større utvalg og billigere priser. Amazon.com er et ganske greit utgangspunkt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I blant blir man selvsagt nødt til å google sin egen arbeidsplass og da fant jeg denne tråden. Litt seint svar, men et par av Video Novas butikker prøver nå ut utleie av blu-ray. Dette koster 60 kr (50 for VIP), altså 10 kr mer enn en vanlig dvd. I skrivende stund er jeg ikke bombesikker på hvilke butikker gjelder, men vet at Elisenberg har blu-ray på leie, og jeg antar at også Majorstuen har det.

Vi andre kommer nok etter, vi også, når markedet er stort nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...