Gå til innhold

Scarface eller Driver ?

mp_man

Anbefalte innlegg

Er litt på utkikk etter et nytt spill til Wii nå og har sett på diverse spill, å har funnet ut at jeg har lyst på en GTA remake :!: (jepp hadde truecrime på GC)

Jeg har sett på:

Driver Parallel Lines som fikk 5,9/10 av IGN

og Scarface the world is yours som fikk 8,5/10

Jeg er en sånn person som ikke alltid liker og velge spill utifra hva spillannmeldere mener, men heller av ekte gamere.

Mitt spørsmål er da følgende: Er det noen som har en av disse spillene og kan fortelle kort om "ups and downs" eller vil anbefale en av de, helst etter erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn personlig kan jeg ikke fordra Driver, men har bare spilt det på PS2. Scarface til Wii er ganske ok, men ikke så forskjellig fra PS2 versjonen hvis du ikke tenker på det forbedrede siktesystemet. Ellers vil jeg anbefale deg Gudfaren hvis du allerede ikke har spilt det.

Lenke til kommentar
Hvordan er Driver og Scarface satt opp mot hverandre da? Hva er bra og dårlig?

9141809[/snapback]

DRIVER

6.0 Presentation

The pre-rendered cinemas add a movie-like touch, but the compression is pretty poor. The interface, mission depth, and map system are all very basic.

6.0 Graphics

There are a high number of objects in the environments – debris and smashed car parts come to mind – but the overall look is dark, dull, and totally generic.

7.5 Sound

Lots of VO, and a ton of great music from the likes of David Bowie, Blondie, and other 70’s/80’s bands. Solid audio presentation all around.

5.5 Gameplay

IR camera movement is unresponsive, and the tilt control during driving missions is purely annoying. There’s depth in the core experience, but Wii controls feel slapped on.

5.0 Lasting Appeal

The story is pretty deep, but the game feels shallow, dull, and archaic in comparison to other Wii efforts. At most it’s worth a rental.

5.9

Mediocre OVERALL

(out of 10 / not an average)

SCARFACE

8.5 Presentation

It may not be technically impressive, but it has the spirit of the movie in every inch of the world. Tony Montana comes to life, as does the world.

8.0 Graphics

Again, not technically impressive, but Scarface displays in 16:9 and 480p. City hotspots are movie-true though, and it adds to the authenticity.

8.5 Sound

There's tons of VO, the official movie soundtrack, and a ton of licensed music on top of that. Andre Sogliuzzo is the next-best thing to Pacino, and his voice acting is spot on.

8.5 Gameplay

The gameplay is sharp, IR is a huge asset to the design, rage mode makes FPS control look easy. More importantly, the game is just fun to play.

8.0 Lasting Appeal

After 20-30 hours you've seen it all, but the combat, economy, style, and depth should keep hardcore gamers busy. The city could be bigger.

8.5

Great OVERALL

(out of 10 / not an average)

Gjorde det sånn jeg.

Lenke til kommentar
Scarface så klart. Dette er et must have spill for folk som liker filmen.

Fengende "historie" og masse nytt til et sånt "sandkasse" spill

9153422[/snapback]

Må få sett filmen først, kanksje det blir et musthave da.

Lenke til kommentar

9153422[/snapback]

9153683[/snapback]

Scarface til Wii er rått! Klarer ikke helt å forklare hvorfor...

Lenke til kommentar

9153422[/snapback]

9153683[/snapback]

9154826[/snapback]

har du det/ eller prøvd det ?

Lenke til kommentar

9153422[/snapback]

9153683[/snapback]

9154826[/snapback]

9155784[/snapback]

Har det ja...

Det eneste som trekker ned er grafikken, den er skikkelig dårlig til tider. Men stemningen er på topp, og jeg digger Tonys kommentarer (Skuespilleren som "imiterer" Al Pacino i spillet er helt utrolig flink. Ligner veldig)

Jeg synes skytesystemet er underholdende, oppdragene stilige, og mest av alt liker jeg bare å være en hensynsløs coke-selgende kødd, og å kjøpe ting til mansion og å få heftige biler tilkjørt, og jeg syns det er mange stilige ting en kan kjøpe.

Lenke til kommentar

9153422[/snapback]

9153683[/snapback]

9154826[/snapback]

9155784[/snapback]

Har det ja...

Det eneste som trekker ned er grafikken, den er skikkelig dårlig til tider. Men stemningen er på topp, og jeg digger Tonys kommentarer (Skuespilleren som "imiterer" Al Pacino i spillet er helt utrolig flink. Ligner veldig)

Jeg synes skytesystemet er underholdende, oppdragene stilige, og mest av alt liker jeg bare å være en hensynsløs coke-selgende kødd, og å kjøpe ting til mansion og å få heftige biler tilkjørt, og jeg syns det er mange stilige ting en kan kjøpe.

9155957[/snapback]

Høres kult ut. Vel grafikk er ikke det jeg er bekymret for, har Heatseeker på Wii som også er en direkte ps2 port. Anyways, er det mulig og hijacke biler ? Og hvordan er fps'en (frames per second) høy eller lav?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...