Mr. Bojangles Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei Har mistanke om at jeg har sand i trommlene bak, hører skrapelyd når jeg bremser og bremsene er ikke så veldig gamle. Hvordan skal jeg fikse dette? Skru opp trommlen og spyle inni? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ta opp tromlene og rengjøre de. Spyl gjerne med vann, men la det tørke godt og brems skikkelig etterpå. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Trykkluft pistol fikser det, ville ikke spylt med vann. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Hvis jeg åpner trommelen, får jeg luft i systemet, eller? Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvis jeg åpner trommelen, får jeg luft i systemet, eller? 9142617[/snapback] nei du gjør ikke det Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvis du har på håndbrekket får du ikke av trommelen, Bare sier ifra, Har sett folk som har klødd seg i hue og ikke skjønner hvorfor de sitter fast. Noen ganger kan de sitte godt, Dunk på de med en plasthammer e.l. så pleier de å løsne. Trykkluft er fint til å rense trommel med. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du skal IKKE bruke trykkluft, bremsestøvet er helsefarlig. Ta av trommelen og hell støvet i vann. Skyll med rennende vann slik at alt blir vått, så spyler du. Bruker du varmt vann tørker det fortere. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du skal IKKE bruke trykkluft, bremsestøvet er helsefarlig. Ta av trommelen og hell støvet i vann. Skyll med rennende vann slik at alt blir vått, så spyler du. Bruker du varmt vann tørker det fortere. 9143974[/snapback] Tenker du da på deg som person eller alle rundt deg? Er det deg som tar av trommelen du tenker på er det bare å unngå å puste inn "driten" og bruke trykkluft. Du får ikke alt ut ved å helle det i vann. Skal man ha det reint må man bruke trykkluft e.l. Når vi først er inne på det, Hva er helsefarlig i støvet? Hva består det av? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Helsefarlig som å sniffe lim, eller helsefarlig som at det ødelegger miljøet og lager oversvømmelser og tørke i den tredje verden? Trodde det bare var "gummistøv jeg". Kan ta på meg lakkeringsmasken min da. ^^ Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Før var det asbest som var farlig, men det er gammeldags. Nå brukes det mye kevlar, stålspon osv. det varierer veldig utifra kvaliteten på belegget, men det er uansett ikke anbefalt og puste det inn.. vil også være en del veistøv, asfalt, betong osv.. Helsefarlig som og sniffe lim. Asbest er jo MEGET kreftfremkallende så man skal være litt obs på gaaaamle biler. Aldri sett sand i en trommel eller. Enten mye bremsestøv eller så har det skjedd noe bak der, vil jeg tro... Bruker man trykkluft på fagprøven for og rense bremser stryker man tvært. HMS!! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Før var det asbest som var farlig, men det er gammeldags. Nå brukes det mye kevlar, stålspon osv. det varierer veldig utifra kvaliteten på belegget, men det er uansett ikke anbefalt og puste det inn.. vil også være en del veistøv, asfalt, betong osv.. Helsefarlig som og sniffe lim.Asbest er jo MEGET kreftfremkallende så man skal være litt obs på gaaaamle biler. Aldri sett sand i en trommel eller. Enten mye bremsestøv eller så har det skjedd noe bak der, vil jeg tro... Bruker man trykkluft på fagprøven for og rense bremser stryker man tvært. HMS!! 9146807[/snapback] Hva skal man da bruke. Hadde vert greit å vite hva man skal bruke, siden du sier at man ikke skal bruke trykkluft. Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Før var det asbest som var farlig, men det er gammeldags. Nå brukes det mye kevlar, stålspon osv. det varierer veldig utifra kvaliteten på belegget, men det er uansett ikke anbefalt og puste det inn.. vil også være en del veistøv, asfalt, betong osv.. Helsefarlig som og sniffe lim.Asbest er jo MEGET kreftfremkallende så man skal være litt obs på gaaaamle biler. Aldri sett sand i en trommel eller. Enten mye bremsestøv eller så har det skjedd noe bak der, vil jeg tro... Bruker man trykkluft på fagprøven for og rense bremser stryker man tvært. HMS!! 9146807[/snapback] Hva skal man da bruke. Hadde vert greit å vite hva man skal bruke, siden du sier at man ikke skal bruke trykkluft. 9147286[/snapback] Bruk støvsugeren... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hehe man skal bruke vann eller bremse rens. bruk en zaloflaske eller noe sånt så man får litt trykk. glovarmt vann med litt skummel såpe i funker bra. Hvis man har opp bremser på 2-3 biler i løpet av en dag og bruker vann osv. er du svart i nesa selvom du ikke har sett noe støv. nå er det dårlig ventilasjon på jobben min også da Det støvet er på hele verkstedet (vips) hvis man blåser det bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå