Gå til innhold

2011 WIN - Hvem har denne tjenesten


Anbefalte innlegg

Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord.

9136806[/snapback]

 

netcom.no -> partnere -> innholdsleverandører -> kunder og kortnummer forteller at 2011 drives av Netsize, og kan nåes på tlf 80057333.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord.

9136806[/snapback]

 

Hei. Har du funnet ut hvordan man avslutter denne tjenesten? Jeg får heller ikke tak i disse folka og får rundt 6 mld i uka fra dem. Har ikke råd til slikt jeg! Send meg gjerne en mail på [email protected]

Lenke til kommentar
Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord.

9136806[/snapback]

 

Hei. Har du funnet ut hvordan man avslutter denne tjenesten? Jeg får heller ikke tak i disse folka og får rundt 6 mld i uka fra dem. Har ikke råd til slikt jeg! Send meg gjerne en mail på [email protected]

9218613[/snapback]

 

Hvis du ikje får stoppet tjenesten ved å sende STOP eller STOPP til nummeret det gjelder, bør du kontakte operatøren din, så kan de hjelpe deg å stoppe tjenesten.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

WIXAWIN står det i en sms jeg fikk fra dem. TIF: 81500622. www.wixawin.com

 

Sendte mob.nr. mitt via en nettside den 7/9 -08 for å få en pinkode til en konkurranse.

 

Fikk en sms hvor det sto jeg måtte sende stopp til 2011 for å melde meg ut, for nå var jeg medlem!? Kr. 15,- pr. mottatt mld.

 

Har forsøkt å sende "stopp" til "2011" utallige ganger, men jeg får ikke sendt meldingen engang.

 

Sendte da en e-post til de hvor jeg uttrykte hva jeg syntes om fremgangsmåten deres og sa jeg ville gå til forbrukerrådet om det ble trukket så mye som èn eneste krone fra kontantkortet mitt. Har ikke fått noen meldinger fra dem foreløpig som har kostet noe. Vurderer å anmelde det om jeg får noen mld. fra dem.

Endret av Norplay
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
å få telenor til å sperre for slike tjenester har den baksiden at da kan man heller ikke ringe feks telefonbank oplysningstjenester osv.

 

Sperre mot teletorg og innholdstjenester to forskjellige ting. Sperrer man telefonen sin mot innholdstjenester kan man fortsatt ringe telefonbank, opplysningen o.l., men man kan ikke benytte seg av SMS-tjenestene som disse leverer, da disse regnes som innholdstjenester. Sperrer man telefonen sin mot teletorg kan man ikke ringe til disse, men man kan da fortsatt motta innholdstjenester.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdaget plutselig at flere hundre kroner var påført min telefonregning, og skjønte at dette hadde sammenheng med SMS-er jeg har fått flere ganger i uka, med noen spørsmål. Ved hjelp av tidligere innlegg her fant jeg fram til hvem som står bak dette (Wixawin). Og jeg tror at jeg har klart å stoppe "tjenesten". Dette er jo ren svindel. Jeg har har ikke bestilt noe slikt, ei heller ønsket det.

Hva i all verden skal en gjøre med sånt, Hjelper det hvis mange rapporterer det til Forbrukerrådet ?

Lenke til kommentar

Useriøst drittfirma det der.

 

 

Til info, så finnes det et sett med retningslinjer som skal følges for selskaper som leverer SMS.

 

CPA Guidelines nedlasting hos telenor:

http://cpa.telenor.no/cpa/contentprovider/...guidelines.html

 

Oversikt over kortnumre:

http://cpa.telenor.no/cpa/cpamessaging/contentproviders.html

 

Her ser man følgende om 2011:

Netsize SA

800 57 333

[email protected]

www.netsize.com

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar

 

Dette sto nederst i artikkelen: "Dersom en forbruker i Norge har spørsmål eller klager angående regningene eller innholdet, kan han eller hun kontakte sin mobiloperatør, eller tilbyderne av tjenesten, eller Netsize. Dersom de gjør det siste, vil personene på Netsizes helpdesk undersøke forholdet, sier han"

 

Vi ble sendt videre av Netsize, de kunne ikke hjelpe oss......

 

Jeg og samboer er også av de som får tilsendt sms fra 2011. Ringte telenor som er våres operatør. Fikk der oppgitt at selskapet bak sms holdt til i Nederland og het Netsize Norway AS, med tlf nr 80057333.

Ringte ditt og fikk beskjed om at de ikke leverte denne 2011-tjenesten, De hadde en kunde som leverte den tjenesten, Videnci med nettsiden http://www.winowin.eu og tlf nr. 57831144. Skjønte fort at dette var et nr. med tilhold på vestlandet, så jeg ringte dit.

Traff ei dame som da kunne fortelle meg at selskapet Videnci var fra Belgia, men at hun kun tok i mot telefoner på selskapets vegne...

 

Vi har ikke vært inne og registrert oss for denne sms-tjenesten. Svindelselskap som selv lager fiktive registreringer av kunder...

Ser at Telenor står oppført som en partner inne på Netsize sine nettsider????

Endret av Janlic
Lenke til kommentar
Dette sto nederst i artikkelen: "Dersom en forbruker i Norge har spørsmål eller klager angående regningene eller innholdet, kan han eller hun kontakte sin mobiloperatør, eller tilbyderne av tjenesten, eller Netsize. Dersom de gjør det siste, vil personene på Netsizes helpdesk undersøke forholdet, sier han"

 

Vi ble sendt videre av Netsize, de kunne ikke hjelpe oss......

 

Jeg og samboer er også av de som får tilsendt sms fra 2011. Ringte telenor som er våres operatør. Fikk der oppgitt at selskapet bak sms holdt til i Nederland og het Netsize Norway AS, med tlf nr 80057333.

Ringte ditt og fikk beskjed om at de ikke leverte denne 2011-tjenesten, De hadde en kunde som leverte den tjenesten, Videnci med nettsiden http://www.winowin.eu og tlf nr. 57831144. Skjønte fort at dette var et nr. med tilhold på vestlandet, så jeg ringte dit.

Traff ei dame som da kunne fortelle meg at selskapet Videnci var fra Belgia, men at hun kun tok i mot telefoner på selskapets vegne...

 

 

Det er deg klinkende likehyldig at det er en kunde av Netsize som i siste instans sender meldingen, Netsize eier 2011 og er derfor ansvarlig.

 

Og som du selv oppdaget så er det kun et liksomrepresentant i Norge du har støtt på.

 

Kontakt ditt telefonselskap om dette. Ingen skal motta innholdsmeldinger om de ikke har bedt om dette enten via sms, epost eller lignende.

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En liten oppdatering:

 

Har nå greid å få tilbake alt jeg kunne dokumentere skriftlig (spes.faktura fra telenor)

Tok 5 dager fra kontakt med Videnci pr.mail til beløpet sto på min bankkonto.

 

Jobber nå med de 5 første ukene som telenor ikke kunne fremskaffe spes.faktura på. Her mener jeg at Telenor har et ansvar/ betale tilbake også ettersom de tjener fra 42 - 62 % på disse sms`ene

Tvi, tvi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...