^fmj Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord. 9136806[/snapback] netcom.no -> partnere -> innholdsleverandører -> kunder og kortnummer forteller at 2011 drives av Netsize, og kan nåes på tlf 80057333. Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord. 9136806[/snapback] Hei. Har du funnet ut hvordan man avslutter denne tjenesten? Jeg får heller ikke tak i disse folka og får rundt 6 mld i uka fra dem. Har ikke råd til slikt jeg! Send meg gjerne en mail på [email protected] Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Sendte en sms til en konkurranse for litt siden, påmelding skulle være gratis, da jeg så at hvert svar kom til å koste 30 kr, glemte jeg bare hele greia. I går tikket det inn en ny melding fra samme stedet. Det er flere uker siden jeg meldte meg på denne konkurransen. Denne meldingen kostet 15 kr, har lyst til å si dem et alvorsord. 9136806[/snapback] Hei. Har du funnet ut hvordan man avslutter denne tjenesten? Jeg får heller ikke tak i disse folka og får rundt 6 mld i uka fra dem. Har ikke råd til slikt jeg! Send meg gjerne en mail på [email protected] 9218613[/snapback] Hvis du ikje får stoppet tjenesten ved å sende STOP eller STOPP til nummeret det gjelder, bør du kontakte operatøren din, så kan de hjelpe deg å stoppe tjenesten. Lenke til kommentar
Norplay Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) WIXAWIN står det i en sms jeg fikk fra dem. TIF: 81500622. www.wixawin.com Sendte mob.nr. mitt via en nettside den 7/9 -08 for å få en pinkode til en konkurranse. Fikk en sms hvor det sto jeg måtte sende stopp til 2011 for å melde meg ut, for nå var jeg medlem!? Kr. 15,- pr. mottatt mld. Har forsøkt å sende "stopp" til "2011" utallige ganger, men jeg får ikke sendt meldingen engang. Sendte da en e-post til de hvor jeg uttrykte hva jeg syntes om fremgangsmåten deres og sa jeg ville gå til forbrukerrådet om det ble trukket så mye som èn eneste krone fra kontantkortet mitt. Har ikke fått noen meldinger fra dem foreløpig som har kostet noe. Vurderer å anmelde det om jeg får noen mld. fra dem. Endret 11. september 2008 av Norplay Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ring Telenor, Netcom eller hvilken operatør du har mobilen din på, og be de stenge telefonen din for å motta slike tjenester. Telenor fikset det på 10 min for oss. Lenke til kommentar
ebkid Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ring Telenor, Netcom eller hvilken operatør du har mobilen din på, og be de stenge telefonen din for å motta slike tjenester. Telenor fikset det på 10 min for oss. helt enig! det funker fett Lenke til kommentar
andremelst Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 ringte til telenor, de ga meg et 800 nr. jeg skulle ringe.da kom jeg til de rette folka. å få telenor til å sperre for slike tjenester har den baksiden at da kan man heller ikke ringe feks telefonbank oplysningstjenester osv. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 å få telenor til å sperre for slike tjenester har den baksiden at da kan man heller ikke ringe feks telefonbank oplysningstjenester osv. Sperre mot teletorg og innholdstjenester to forskjellige ting. Sperrer man telefonen sin mot innholdstjenester kan man fortsatt ringe telefonbank, opplysningen o.l., men man kan ikke benytte seg av SMS-tjenestene som disse leverer, da disse regnes som innholdstjenester. Sperrer man telefonen sin mot teletorg kan man ikke ringe til disse, men man kan da fortsatt motta innholdstjenester. Lenke til kommentar
gorilla1 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Send "WIN STOPP" til 2011 og du vil få tilbake en utmeldings kvittering på sms. Utmeldelsen trer i kraft innen et par minutter etter dette. Dersom du likevel mottar sms kan du ringe helpdesk på 815 00 622 Lenke til kommentar
omie Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har også forsøkt med sms,det ser ikke ut til og hjelpe. men her er adr. Du finner utmld. skjema http://www.wixawin.com/no/contact.html Lenke til kommentar
josk Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Oppdaget plutselig at flere hundre kroner var påført min telefonregning, og skjønte at dette hadde sammenheng med SMS-er jeg har fått flere ganger i uka, med noen spørsmål. Ved hjelp av tidligere innlegg her fant jeg fram til hvem som står bak dette (Wixawin). Og jeg tror at jeg har klart å stoppe "tjenesten". Dette er jo ren svindel. Jeg har har ikke bestilt noe slikt, ei heller ønsket det. Hva i all verden skal en gjøre med sånt, Hjelper det hvis mange rapporterer det til Forbrukerrådet ? Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Useriøst drittfirma det der. Til info, så finnes det et sett med retningslinjer som skal følges for selskaper som leverer SMS. CPA Guidelines nedlasting hos telenor: http://cpa.telenor.no/cpa/contentprovider/...guidelines.html Oversikt over kortnumre: http://cpa.telenor.no/cpa/cpamessaging/contentproviders.html Her ser man følgende om 2011: Netsize SA 800 57 333 [email protected] www.netsize.com Endret 10. februar 2009 av Ghadafi Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 I avisa i dag: http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle2925103.ece Lenke til kommentar
Janlic Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) I avisa i dag:http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle2925103.ece Dette sto nederst i artikkelen: "Dersom en forbruker i Norge har spørsmål eller klager angående regningene eller innholdet, kan han eller hun kontakte sin mobiloperatør, eller tilbyderne av tjenesten, eller Netsize. Dersom de gjør det siste, vil personene på Netsizes helpdesk undersøke forholdet, sier han" Vi ble sendt videre av Netsize, de kunne ikke hjelpe oss...... Jeg og samboer er også av de som får tilsendt sms fra 2011. Ringte telenor som er våres operatør. Fikk der oppgitt at selskapet bak sms holdt til i Nederland og het Netsize Norway AS, med tlf nr 80057333. Ringte ditt og fikk beskjed om at de ikke leverte denne 2011-tjenesten, De hadde en kunde som leverte den tjenesten, Videnci med nettsiden http://www.winowin.eu og tlf nr. 57831144. Skjønte fort at dette var et nr. med tilhold på vestlandet, så jeg ringte dit. Traff ei dame som da kunne fortelle meg at selskapet Videnci var fra Belgia, men at hun kun tok i mot telefoner på selskapets vegne... Vi har ikke vært inne og registrert oss for denne sms-tjenesten. Svindelselskap som selv lager fiktive registreringer av kunder... Ser at Telenor står oppført som en partner inne på Netsize sine nettsider???? Endret 16. februar 2009 av Janlic Lenke til kommentar
olsi2 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg jobber som journalist, og arbeider nå med en tv-reportasje om dette problemet. Håper derfor å komme i kontakt med noen som er villige til å fortelle om dette på TV. Jeg kan treffes på 22 38 98 17. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Dette sto nederst i artikkelen: "Dersom en forbruker i Norge har spørsmål eller klager angående regningene eller innholdet, kan han eller hun kontakte sin mobiloperatør, eller tilbyderne av tjenesten, eller Netsize. Dersom de gjør det siste, vil personene på Netsizes helpdesk undersøke forholdet, sier han" Vi ble sendt videre av Netsize, de kunne ikke hjelpe oss...... Jeg og samboer er også av de som får tilsendt sms fra 2011. Ringte telenor som er våres operatør. Fikk der oppgitt at selskapet bak sms holdt til i Nederland og het Netsize Norway AS, med tlf nr 80057333. Ringte ditt og fikk beskjed om at de ikke leverte denne 2011-tjenesten, De hadde en kunde som leverte den tjenesten, Videnci med nettsiden http://www.winowin.eu og tlf nr. 57831144. Skjønte fort at dette var et nr. med tilhold på vestlandet, så jeg ringte dit. Traff ei dame som da kunne fortelle meg at selskapet Videnci var fra Belgia, men at hun kun tok i mot telefoner på selskapets vegne... Det er deg klinkende likehyldig at det er en kunde av Netsize som i siste instans sender meldingen, Netsize eier 2011 og er derfor ansvarlig. Og som du selv oppdaget så er det kun et liksomrepresentant i Norge du har støtt på. Kontakt ditt telefonselskap om dette. Ingen skal motta innholdsmeldinger om de ikke har bedt om dette enten via sms, epost eller lignende. Endret 17. februar 2009 av Ghadafi Lenke til kommentar
Janlic Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Har nå fått løfte om at jeg skal få belastet beløp inn på bankkontoen min Det som kunne vært interesant å vite, er om det er kun de som er kunder hos telenormobil som får disse 2011 meldingene Endret 24. februar 2009 av Janlic Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det kommer an på hvor mange mobiloperatører Netsize har koblet opp 2011 til. Antagelig minst Telenor, Netcom og Tele2. Lenke til kommentar
Janlic Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 En liten oppdatering: Har nå greid å få tilbake alt jeg kunne dokumentere skriftlig (spes.faktura fra telenor) Tok 5 dager fra kontakt med Videnci pr.mail til beløpet sto på min bankkonto. Jobber nå med de 5 første ukene som telenor ikke kunne fremskaffe spes.faktura på. Her mener jeg at Telenor har et ansvar/ betale tilbake også ettersom de tjener fra 42 - 62 % på disse sms`ene Tvi, tvi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå