karakas Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har problemer med en av HTPC'ene mine med ett Abit AB9 Pro Hovedkort, og en 6400 CPU, når jeg starter opp maskina stopper den på code 52 og når jeg slår opp denne i manualen finner jeg følgende: 52 Test all memory (clear all extended memory to 0) Har fjernet CD-rom og HD, byttet ram og skjermkort, "tømt" CMOS, men kommer ikke videre, kommer heller ikke inn i bios pga at maskina stopper før dette er mulig. Noen som har vert borte i dette tidligere? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har ikke sett en slik melding, men sjekk FAQ på Abit. "support x 16 and x8 devices. It doesn't support x 4 DDR2 memory modules" "Most of the DDR2-800 specifications will need more than 1.8Volts. If you encountered this problem, please check the memory specification first and set the DRAM voltage to 1.9 or above as needed" Abit AB9 Pro Lenke til kommentar
karakas Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Se der ja, det funket vettu, takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå