Xvani Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl? Det var det eneste alternativet da vi kjøpte i høst... Feil! Der Telenor leverer, leverer også Bluecom Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Telenor har jo en hjemmeside, men du kan vel få den da. http://direkte.online.no/ Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl? Det var det eneste alternativet da vi kjøpte i høst... Nå lurte jeg ikke på hvorfor du valgte Online ADSL, men hvorfor du valgte _Nye_ Online ADSL (1 gb begrensing). Syns bare det virker ut til å være en dårlig deal. 1 gb ryker jo ganske fort... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 kanskje vedkommende kun skal lese vg og sjekke mail. Da trenger man ikke mer enn 1.gig! Men får de fleste vil 1 gig gå rimelig kjapt unna! Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Uansett skal det ikke være slik.. Jeg har hatt vanlig 704/128 linje i over et år og har aldri hatt et eneste problem som jeg kan huske... Er utrolig nok veldig fornøyd med min Telenor ADSL linje, pleier å få stabile målinger på IT avisen på 735!!! Men så betaler jeg ikke for linja selv da... Et lite tips kan være å laste ned RASPPOE protokollen (bare å søke på nettet) og heller bruke denne istedet for den som finnes i Windows. Jeg brukte denne helt til jeg kjøpte meg en ruter og det fungerte veldig bra.. Den skal være mer stabil og du kan for eksempel ringe opp mye raskere etter oppstart av Windows Lenke til kommentar
Exodus666 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hadde det samme problemet jeg oxo etter at jeg fikk ADSL fra Bluecom (de leier nett gjennom Telenor. Plutselig så datt linja sammen. Jeg måtte da be om en refresh av ip adressa så vart alt opp å gikk igjen. Løsningen kom etter at jeg fikk meg en Router(SMC Barricade 7004BR). Kjørte online i 3 dager i strekk uten at linja knela, i natt kobla jeg ut router'n og til morran idag så var linja nede. Så jeg tror en Router kan være tingen her. Exodus666 Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har et lignende problem: Jeg blir ikke kobla fra eller noe sånn, men plutselig "henger" linja, og det kan ta 1-2 min å åpne selv enkle sider. Ser både på tilkoblingsikonet i systrayet og på modemet at det ikke er aktivitet på linja. Hjelper ikke å refreshe heller. Har "gamle" telenor adsl 384/128 og bruker raspppoe. Forslag? Dette er utrolig irriterende.... bfisk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har et lignende problem: Jeg blir ikke kobla fra eller noe sånn, men plutselig "henger" linja, og det kan ta 1-2 min å åpne selv enkle sider. Ser både på tilkoblingsikonet i systrayet og på modemet at det ikke er aktivitet på linja. Hjelper ikke å refreshe heller. Har "gamle" telenor adsl 384/128 og bruker raspppoe. Forslag? Dette er utrolig irriterende.... bfisk Har du satt fast IP på nettkortet du bruker mot ADSL? Lenke til kommentar
Red-Lion Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Poenget er at "Nye" online ADSL fucker opp hele driten.... Kobler fra etter bare 10-20 min med cs!!!!!! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har heller ikke dette problemet! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 kan jo tenkes at det er software problemer som er årsaken til disse problemene! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl? Det var det eneste alternativet da vi kjøpte i høst... Når jeg blir koblet fra må jeg gjerne vente i ett minutt eller to før jeg klarer å koble med opp igjen. Skal sende en mail til telenor og høre.. noen som vet hvilken addresse jeg skal sende til ? mail add. til TN... nå tuler du. de har mange sjemaer som du kan sende inn online, men noen konkret add. finner du nok ikke. lete en gang en hel dag etter en add. , men fant bare noe de kaller "online kundesenter" og alle de sjemaene du kan sende inn online. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 tror nok du har et problem med DIN maskin eller linje. har uheldigvis det samme abonementet og her fungerer det helt greit. ble avbrudt en gang i blandt før, men det har ikke skjedd i det siste etter at jeg reinstallerte win xp Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 mail telenor er bare tull, kom deg inn på support chatten, det virker faktisk utrolig bra. Utrolig men sant, en telenor ting som er genial Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 mail telenor er bare tull, kom deg inn på support chatten, det virker faktisk utrolig bra. Utrolig men sant, en telenor ting som er genial genial og genial du... satt da der nesten 30min uten å få noen som helst hjelp.... genial? NEI! ikke med en bemanning på ca 3 personer Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Den er bare chef, svar med en gang fordi det alltid er 3stk som betjener chatten eller fler, men det er bare for tekniske problemer... Men hvis du lurer på passord brukernavn snakk med alle andre en en person så får du det også Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Har ikke brukt den chatten mye, men har alltid fått snakke med noen relativt kjapt (under 5 min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå