Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Akseptbelt at ADSL kobler seg av?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl?

Det var det eneste alternativet da vi kjøpte i høst...

Nå lurte jeg ikke på hvorfor du valgte Online ADSL, men hvorfor du valgte _Nye_ Online ADSL (1 gb begrensing). Syns bare det virker ut til å være en dårlig deal. 1 gb ryker jo ganske fort...

Lenke til kommentar

Uansett skal det ikke være slik.. Jeg har hatt vanlig 704/128 linje i over et år og har aldri hatt et eneste problem som jeg kan huske...

Er utrolig nok veldig fornøyd med min Telenor ADSL linje, pleier å få stabile målinger på IT avisen på 735!!! Men så betaler jeg ikke for linja selv da...

Et lite tips kan være å laste ned RASPPOE protokollen (bare å søke på nettet) og heller bruke denne istedet for den som finnes i Windows. Jeg brukte denne helt til jeg kjøpte meg en ruter og det fungerte veldig bra.. Den skal være mer stabil og du kan for eksempel ringe opp mye raskere etter oppstart av Windows

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet jeg oxo etter at jeg fikk ADSL fra Bluecom (de leier nett gjennom Telenor. Plutselig så datt linja sammen. Jeg måtte da be om en refresh av ip adressa så vart alt opp å gikk igjen. Løsningen kom etter at jeg fikk meg en Router(SMC Barricade 7004BR). Kjørte online i 3 dager i strekk uten at linja knela, i natt kobla jeg ut router'n og til morran idag så var linja nede.

Så jeg tror en Router kan være tingen her.

:evil: Exodus666 :evil:

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem:

Jeg blir ikke kobla fra eller noe sånn, men plutselig "henger" linja, og det kan ta 1-2 min å åpne selv enkle sider. Ser både på tilkoblingsikonet i systrayet og på modemet at det ikke er aktivitet på linja. Hjelper ikke å refreshe heller.

Har "gamle" telenor adsl 384/128 og bruker raspppoe.

Forslag? Dette er utrolig irriterende....

bfisk

Lenke til kommentar
Jeg har et lignende problem:

Jeg blir ikke kobla fra eller noe sånn, men plutselig "henger" linja, og det kan ta 1-2 min å åpne selv enkle sider. Ser både på tilkoblingsikonet i systrayet og på modemet at det ikke er aktivitet på linja. Hjelper ikke å refreshe heller.

Har "gamle" telenor adsl 384/128 og bruker raspppoe.

Forslag? Dette er utrolig irriterende....

bfisk

Har du satt fast IP på nettkortet du bruker mot ADSL?

Lenke til kommentar
Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl?

Det var det eneste alternativet da vi kjøpte i høst...

Når jeg blir koblet fra må jeg gjerne vente i ett minutt eller to før jeg klarer å koble med opp igjen.

Skal sende en mail til telenor og høre.. noen som vet hvilken addresse jeg skal sende til ?

mail add. til TN... :lol::lol::lol::lol: nå tuler du. de har mange sjemaer som du kan sende inn online, men noen konkret add. finner du nok ikke. lete en gang en hel dag etter en add. , men fant bare noe de kaller "online kundesenter" og alle de sjemaene du kan sende inn online.

Lenke til kommentar
mail telenor er bare tull, kom deg inn på support chatten, det virker faktisk utrolig bra. Utrolig men sant, en telenor ting som er genial :p

genial og genial du... satt da der nesten 30min uten å få noen som helst hjelp.... genial? NEI! ikke med en bemanning på ca 3 personer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...