Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Akseptbelt at ADSL kobler seg av?


Anbefalte innlegg

Jeg har (dessverre) "nye" ADSL fra telnor. Når jeg er oppkoblet skjer det at oppkoblinga brytes, og jeg må ringe opp på nytt igjen! :( Er dette slik at det skal være? Det er jo veldig surt når man laster ned, og alt blir brutt.

Hva er det det skyldes at jeg kobles av. Alle kompisene mine som har ADSL oplever det samme. Kan jeg klage til Telenor på dette. Jeg har jo betalt for å være oppkobla 24/7, så oppkoblinga burde jo ikke brytes!

Noen svar der ute på forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

du burde kanskje sjekke at haken som sier at hvis tilkoblingen ikke er i bruk mer enn 10 min så frakobles den ikke er på :p

..........

det er vertfall en løsning...

Lenke til kommentar
du burde kanskje sjekke at haken som sier at hvis tilkoblingen ikke er i bruk mer enn 10 min så frakobles den ikke er på :p

..........

det er vertfall en løsning...

 

Jeg tror ikke det... Jeg har samme problemet selv, og den kan finne på å koble fra når som helst. Dessuten er det ikke tilkoblingen som sådan som kobles fra, det er DSL-lampen på modemet som slukkes, og modemet trenger en restart.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke det... Jeg har samme problemet selv, og den kan finne på å koble fra når som helst. Dessuten er det ikke tilkoblingen som sådan som kobles fra, det er DSL-lampen på modemet som slukkes, og modemet trenger en restart.

 

 

Da kobles du ikke fra men linja detter ned mellom deg og DSLam-en i sentralen. hva skjer om du ikke restarter modemet? Da skal den komme oppigjen etter noen minutter, hvis ikke ville jeg tro det er et defekt modem.

Lenke til kommentar
:lol: Telenor ADSL lol

 

Vel, Telenorplus ADSL har ingenting med at forbindelsen mellom modem og DSLAM forsvinner, de har svjv ikke engang tilgang til noe av det som kontrollerer dette utstyret. Det eneste vedkommende kan gjøre er og feilmelde det.

Lenke til kommentar
Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl?

 

Det var det eneste alternativet da vi kjøpte i høst...

 

Når jeg blir koblet fra må jeg gjerne vente i ett minutt eller to før jeg klarer å koble med opp igjen.

 

Skal sende en mail til telenor og høre.. noen som vet hvilken addresse jeg skal sende til ?

Lenke til kommentar

Har Telenor online 1024 linje.

Er oppkoblet 24/7, linjen er oppegående hele tiden untatt når linjen skal vedlikeholdes (Hver onsdag kveld ca 12.00).

 

Routeren min er konfigurert til å ha linja åpen 24/7.

Den har "aldri" koblet seg ifra.

 

Problemet er ikke telenor, men softwaren på din maskin.

+Alcatel modemene er mer stabile.

Lenke til kommentar

Hva er det det skyldes at jeg kobles av. Alle kompisene mine som har ADSL oplever det samme. Kan jeg klage til Telenor på dette. Jeg har jo betalt for å være oppkobla 24/7, så oppkoblinga burde jo ikke brytes!

Noen svar der ute på forumet?

 

 

Mister du forbindelsen til sentralen eller er det bare at du faller ut hos Telenorplus?

Lyser DSL/sync lampa når linja er nede?

Lenke til kommentar

Humm, hadde det samme problemet og jeg gikk på supportsidene og chattet litt. Trude ga jeg opp men de andre er seriøse. Etter 10min hadde de sjekket sentralen for feil og neste dag fikk jeg ett nytt modem og feilen har ikke vært modemet sitt men pcn sin i ettertid mistenker jeg for lampa slukker ikke...

 

Anbefaler chatten der får du svar med en gang!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...