Croyfer Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har (dessverre) "nye" ADSL fra telnor. Når jeg er oppkoblet skjer det at oppkoblinga brytes, og jeg må ringe opp på nytt igjen! Er dette slik at det skal være? Det er jo veldig surt når man laster ned, og alt blir brutt. Hva er det det skyldes at jeg kobles av. Alle kompisene mine som har ADSL oplever det samme. Kan jeg klage til Telenor på dette. Jeg har jo betalt for å være oppkobla 24/7, så oppkoblinga burde jo ikke brytes! Noen svar der ute på forumet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 du burde kanskje sjekke at haken som sier at hvis tilkoblingen ikke er i bruk mer enn 10 min så frakobles den ikke er på .......... det er vertfall en løsning... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 du burde kanskje sjekke at haken som sier at hvis tilkoblingen ikke er i bruk mer enn 10 min så frakobles den ikke er på .......... det er vertfall en løsning... Jeg tror ikke det... Jeg har samme problemet selv, og den kan finne på å koble fra når som helst. Dessuten er det ikke tilkoblingen som sådan som kobles fra, det er DSL-lampen på modemet som slukkes, og modemet trenger en restart. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvis han laster ned, så er jo oppkoblingen i bruk, og da skal den jo ikke koble av. Hør med Telenor om hva feilen kan være. Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl? Lenke til kommentar
president Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har iallfall vært oppkoblet i 25 dager (det var da ruteren ble slått av sist), så det er iallfall ikke noe generelt problem med Telenor. Enten er det dårlig linje eller noe galt på utstyret eller så bugs i sw på maskinen din. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg tror ikke det... Jeg har samme problemet selv, og den kan finne på å koble fra når som helst. Dessuten er det ikke tilkoblingen som sådan som kobles fra, det er DSL-lampen på modemet som slukkes, og modemet trenger en restart. Da kobles du ikke fra men linja detter ned mellom deg og DSLam-en i sentralen. hva skjer om du ikke restarter modemet? Da skal den komme oppigjen etter noen minutter, hvis ikke ville jeg tro det er et defekt modem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Telenor ADSL lol Vel, Telenorplus ADSL har ingenting med at forbindelsen mellom modem og DSLAM forsvinner, de har svjv ikke engang tilgang til noe av det som kontrollerer dette utstyret. Det eneste vedkommende kan gjøre er og feilmelde det. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Bare av ren nyfikenhet, hvorfor valgte du egentlig Nye Online Adsl? Det var det eneste alternativet da vi kjøpte i høst... Når jeg blir koblet fra må jeg gjerne vente i ett minutt eller to før jeg klarer å koble med opp igjen. Skal sende en mail til telenor og høre.. noen som vet hvilken addresse jeg skal sende til ? Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 uansett. hvorfor ha telehor når du kan ha nextgentel eller andre? 8) lol Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har Telenor ADSL jeg også, og har ikke hatt noen problemer med min oppkopling, men så er det ikke "Nye Online" jeg har heller da...... Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 ok si opp avtalen i samme slengen :wink: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har Telenor ADSL jeg også, og har ikke hatt noen problemer med min oppkopling, men så er det ikke "Nye Online" jeg har heller da...... yeah, akuratt som det skulle ha noe og si her..... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Routeren min kobler meg av hvis det ikke er noe aktivitet på linja, så etter 10min eller noe så kobler deg seg av hvis ingenting skjer. Den kobler seg på automatisk hvis jeg så prøver å gå inn på nettet, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Aurelius Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har Telenor online 1024 linje. Er oppkoblet 24/7, linjen er oppegående hele tiden untatt når linjen skal vedlikeholdes (Hver onsdag kveld ca 12.00). Routeren min er konfigurert til å ha linja åpen 24/7. Den har "aldri" koblet seg ifra. Problemet er ikke telenor, men softwaren på din maskin. +Alcatel modemene er mer stabile. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hva er det det skyldes at jeg kobles av. Alle kompisene mine som har ADSL oplever det samme. Kan jeg klage til Telenor på dette. Jeg har jo betalt for å være oppkobla 24/7, så oppkoblinga burde jo ikke brytes! Noen svar der ute på forumet? Mister du forbindelsen til sentralen eller er det bare at du faller ut hos Telenorplus? Lyser DSL/sync lampa når linja er nede? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Humm, hadde det samme problemet og jeg gikk på supportsidene og chattet litt. Trude ga jeg opp men de andre er seriøse. Etter 10min hadde de sjekket sentralen for feil og neste dag fikk jeg ett nytt modem og feilen har ikke vært modemet sitt men pcn sin i ettertid mistenker jeg for lampa slukker ikke... Anbefaler chatten der får du svar med en gang!!!!!!! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 vet ikke om lampa lyser, for boxen står i kjellern. skal sjekke neste gang det skjer.. Admin'c: har du URL til den chatten du snakker om ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Bruk StayLive så er problemet borte. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Tviler på at det hjelper når modemet sier at den mister hele linja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå