Semikolon Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Bilen: 1998 modell, registrert i tyskland 08.97, importert til norge i 2000. bilen har kvite skilt og bakseter. Den hadde gått ca 213500KM då eg kjøpte den 23.mars. no er km-stand ca 224000. Det er utført rustreparasjon på dører, skjermar og bakluke. utenom det har den nesten ikkje rusta i heile tatt, så bilen er bortimot rustfri Avantgardeutgaven er den litt meir sportslege ungdomsutgaven av bilen. i forhold til en classic (familie) og elegance (direktør/taxi) er den senka 24mm og har et stivare hjuloppheng. orginaldimensjonen på hjula er 215/55R16, classic og elegance har 205/65R15. grillen er tøffare og interiøret er mørkare (nesten svart tre, classic og eleganse har lysare brunfarge) Motoren som står i en en vanleg turbodiesel (DT), alså uten commonrailteknologi. den har 5 sylindrar i rekke med et slagvolum på totalt ca 2900ccm. veldig fin lyd kan sammenlignast litt med den spesielle 850/V70 femmerlyden, men sjølsagt ikkje lik sidan det er diesel med turbo... Den leverar ikkje meir enn 129hk orginalt med et dreiemoment på 300nM, men det er nok til å holde 80 i 8% stigning med ca 1,5 tonn henger på slep. i tilleg har bilen ei eigenvekt på 1700kg. den går ikkje veldig godt, men det er heller ikkje dårleg. Drivstoffforbruket er heilt greit for en stakkars 19 år gammal lærling. hadde et snittforbruk på 0,54l/mil frå jessheim til ferjekaien i lavik. 30 liter diesel på 550km. ved vanleg grisekjøring rundt i området der eg bur ligg den på melom 0,7 og 1 liter/mil. denne bilen var en toppmodell i 1997-1998 og har nesten alt ekstrautstyr som gjekk an å få. xenon nærlys, skinnseter, varme i setene, lyktespylerar, forsterka dynamo, dobbel rollo i bagasjerommet (nett opp bak bakseta og duk rett bak over det som eventuelt skulle befinne seg i bagasjerommet), avtagbart hengerfeste, digitalt klimaanlegg, multikonturseter framme, bose lydanlegg meg 6cd cdveksler, cruisecontrol, ASSYST (sensorar over alt som gir beskjed når eit eller anna er gale), BAS (bremseassistanse), ASR (som kan slåast av, heldigvis), integrert handsfree. front med vanleg kjørelyskombinasjon. grillen er litt grovare enn classic og elegance. xenonlys. venstre pære er begynt å bli dårleg.... bakenden på denne bilen er iallefall et kunststykke! seinare modellar med facelift (2000-2003) kom med sota baklykter, det gjorde ikkje denne... orginal 16'' avantgardefelg god motor framseta er utruleg gode. sidan heile interiøret er svart er det godt at den er UV-hemmande glas på bilen. alle utenom frontruta... bakseta er ikkje så verst dei heller, men maglar samme sidestøtta som framseta. her er det god plass. eg og pappa har plass til beina sjøl om framsetet er så langt bak det går. eg er 1,90 høg og pappa er 2,03..... jævli bra... og så kjøpte eg meg ny nøkkel her om dagen... mekanisk nøkkel har eg ikkje fått enda, så det manglar ein bete på enden, men einaste den mekaniske nøkkelen blir brukt til er å feste nøkkelring i. bilen har fjernstyr sentrallås og tenningslåsen går på IRkode. for dei som er intresert: MB delenummer er 211 766 39 06 for modellar med to knappar og 211 766 36 06 for modellar med tre knappar (sedan med fjernstyrt åpning av bagasjerom). den kostar 1056,25kr i bertel o steen-systemet + mekanisk nøkkel. sidan den er til nyaste e-klassen (W211) kan den kun bestillast per telefon eller epost, ikkje gjennom datasystemet om du skal ha den til andre chassis enn W211. den passar til alle modellar med smartkey. har ingen store planar om modifisering av bilen sidan den blir brukt til og frå jobb og ellers andre ting kvar dag, men sideskjørt og nedre del av fangerane blir kanskje lakkert sølv neste veke. skulle og ha fått tak i xenon/xenonlook tåkelys og xenonlook parklys i tillegg til nye blanke lykter og sota baklykter. ein del kromdetaljar kanskje og vinge bak, men tar det gradvis etter kvert som eg har råd Endret 25. juli 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ikke mange på 19 med slik bil. Sot baklyktene, senk litt til og bygg stort anlegg, og kjøp ny mobil. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) senking blir ikkje aktuelt, den er lav nok frå før til dårlege vestlandsveier. eg brukar bilen daglig og vil helst ha litt kjørecomfort og... men når bilen er nedbetalt og eg har kjøpt ny bruksbil kan det jo bli litt heftigare modding som sagt har eg tenkt å få tak i sota lykter bak, men det blir når pengane strekker til mobilen som står i er kun til handsfreen det orginale BOSE-anlegget som står i er så bra at det blir ikkje bytta ut. men har i tillegg sett inn en liten sub. den resterande plassen i bagasjerommet er foresten på størrelse med heile bagasjerommet i en 1987 toyota camry stasjonsvogn... bilen var foresten ikkje så dyr at en 19åring med lærekontrakt ikkje har råd til å ta opp lån Endret 24. juli 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
underground Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Veldig fin bil, men syns en sånn fortjener noen skikkelige felger. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) eg syns avantgardefelgane er tøffe eg som sagt er dette en bruksbil og større enn 16'' felg på veiane rundtomkring her eg bur er som å skyte seg sjøl i foten..... men, litt sunn Ufornuft skadar jo ikkje innimellom.... får sjå når eg har slete ut dekka mine og får litt bedre inntekter om eg kan legge 20 000 i nye 18x8/9 felgar med dekk men det er andre ting som kjem før..... har bestilt h1 og h7 xenonlookpærer idag. h6w som skal vere i parklysa er vist komplett umulig å oppdrive, så der må eg enten skifte sokkelen eller lage meg pærer sjøl.... får sjå ke eg får tak i......... hadde foresten tenkt å kjøpe lakk til nedre delar av fangerar og sideskjørt idag. kjørte en anna bil, så tok ikkje sjangs på å kjøpe lakk sidan det var 8 forskjellige nyansar på fargekoden. eg tar meg kanskje en tur til til førde før helga så eg får lakkert neste veke. Endret 25. juli 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ahh, *misunnelig* Fin bil dette, kjørte nesten 2 000 km med en lignende i høstferien, men det var en 01 modell (facelift) 220 CDI Elegance. Den hadde like seter som din er jeg rimelig sikker på, nydelig på langtur. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 ja merkar stor forskjell på mine seter og setene i pappa sin 2002 Geländewagen. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Viktig at 19-åringer kjører tidligere direktørbiler. Det er klasse! Pen bil forresten Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 skal det vere så skal det vere er over middels intresert i bil så krava er meir enn at den skal starte å gå når eg skal på jobb Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Nydelig bil du har der. Jeg liker Mercedes veldig godt. Endret 1. august 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 fint du likar den no har eg lakkert kanalane og nedesrte del av fangerane. skal ta bilder av det idag. såg faktisk ikkje gale ut i heile tatt, forholda tatt i betrakning.... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvorfor ble jeg ikke overrasket da du skrev rust i dører, bakluke og skjermer? Ellers en ganske fin bil med stort slagvolum Jeg er selvsagt også interessert i å vite hvor mye du ga for direktørvogna? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 eg trudde det var berre min det var utført rustreparasjon på eg stort slagvolum, men heller lite effekt.. men fungerar veldig greit til bruksbil! "direktørvogna" betalte eg vel litt mykje for slik som alle andre Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 bilder av lakkeringsjobben. skal ta et par bedre bilder når eg har fått kjørt ut bilen og vaska den.. eg har ALDRI rørt ei lakksprøyte før... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 eg trudde det var berre min det var utført rustreparasjon på eg 9189900[/snapback] Rust i dører og elektronikkproblemer er kanskje de største problemene med mercedes E-klasse. Derfor blir også de fleste dører byttet på garanti (men denne er nok for gammel?) Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) hehehe du tok han ikkje... bilen min er for gammal til enkelte ting, men karosserirust som er åpenbare "produksjonsfeil" (vi kan vel kalle det det..) blir dekka iallefall i 10 år. enkelt ting blir det kostnadsdeling på mellom kunde og MB. edit: tok vekk quoten. skjønnar ikkje koffor eg tok med det.. må vere løysemiddelskade frå lakkeringa, sjøl om eg brukte gassmaske omtrent heile tia... Endret 1. august 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er ikke lett å få fram ironi skriftlig Men med så mye ekstrautstyr må du vel ha opplevd noe problemer med det? Eller har ikke noe feilet (enda)? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) hehehe du tok han ikkje... bilen min er for gammal til enkelte ting, men karosserirust som er åpenbare "produksjonsfeil" (vi kan vel kalle det det..) blir dekka iallefall i 10 år. enkelt ting blir det kostnadsdeling på mellom kunde og MB. edit: tok vekk quoten. skjønnar ikkje koffor eg tok med det.. må vere løysemiddelskade frå lakkeringa, sjøl om eg brukte gassmaske omtrent heile tia... 9191165[/snapback] Det blir dekket av Mercedes 100% frem til bilen er 8 år og 50% frem til den er 12 år. At ikke Mercedes klarte å lage kvalitetskarosseri/galvaniserte er et stort spørmål for meg samt en av hovedgrunnene til at jeg så bort fra alt av Mercedes i 100.000,- klassen da 99% av dem har rust eller kommer til å få det rimelig fort og nesten alle er det trikset med KM standen på Audi begynte vel med galvanisering på tidlig 80 tallet på serieproduserte biler, og at da MB ikke begynte før i 2003 med E og C klassen er for meg en gåte og tragisk. Endret 2. august 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Er ikke lett å få fram ironi skriftlig Men med så mye ekstrautstyr må du vel ha opplevd noe problemer med det? Eller har ikke noe feilet (enda)? 9191243[/snapback] eg har AC-lekasje helt innerst i varmeapparatet..... heile dashbordet og alt inni må ut for å komme til varmeapparatet som er plassert helt inntil torpedoveggen. det er nok snakk om 10-20 timar demontering og minst like mykje til å sette det ihop. reknar med det blir en "do it yourself"-jobb en gang eg har ei veke ledig.. eg kjøpte bilen etter den hadde gått over 200 000, så det meste av småfeil på for eksempel elektronikk er nok ordna opp i edit: venstre lyktespyler spylar foresten ikkje. den går ut, men det kjem ikkje ut meir spyleveske enn at det ligg atte litt på støtfangeren. har en mistanke om et det er litt tett inni sidan sjølve spyleren er fylt med spyleveske Endret 2. august 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Det blir dekket av Mercedes 100% frem til bilen er 8 år og 50% frem til den er 12 år. At ikke Mercedes klarte å lage kvalitetskarosseri/galvaniserte er et stort spørmål for meg samt en av hovedgrunnene til at jeg så bort fra alt av Mercedes i 100.000,- klassen da 99% av dem har rust eller kommer til å få det rimelig fort og nesten alle er det trikset med KM standen på Audi begynte vel med galvanisering på tidlig 80 tallet på serieproduserte biler, og at da MB ikke begynte før i 2003 med E og C klassen er for meg en gåte og tragisk. 9191951[/snapback] ja sant det.. men min er faktisk bortimot rustfri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå