Zepticon Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Hei... Skal oppgradere min gamle traver(3500+ og X800XTPE) men som man ser så er det en stund siden jeg sist bygget PC. Nytt siden den gang er vell SLI, PCIe og DDR2/DDR3? Uansett så var planen et oppsett med Hovedkort, CPU, Skjermkort og RAM. I tillegg muligens en strømforsyning da min gamle er en Fortoun Source 450W tror jeg. Systemet skal i hovedsak drive Photoshop og andre bilde/3D programmer, World of Warcraft og Age of Conan når dette kommer. Windows Vista er også en fordel om det kan drives greit men reger med dette ikke er noen problem i dag. En annen ting er at jeg vil at systemet skal være stille, men har planer om vannkjøling etterhvert så det er ikke noe stort must bortsett fra at jeg hellst vil ha passivt kjølt hovedkort. Siden jeg skal drive en del med PS osv (studerer Industri Design) lurer jeg på om 2GB minne er nok, eller om jeg bør gå for 4GB. Er da 4x1GB eller 2x2GB best? Har nå OCZ minne og er strålende fornøyd med disse, men er OCZ enda et godt merke? Ang skjermkort så er det vel 8800 serien fra nVidia som er konge på haugen når vi snakker pris/ytelse? lurte på å gå for et GS(?) med 300-å-noen MB minne, og fylle på med enda ett i SLI litt senere? Hovedkort og CPU er det jeg sliter mest med siden jeg aldri har hatt Intel kjerner, og heller aldri vært borti flerkjerne-CPUer. Regner med det er Core2-Duo som gir mest bang for penga? men hvilke utgave? Og hvor klokke-villig er dem? Hva med Quad? Hvilke Hovedkort funker? Vil ha passiv kjøling, 2xPCIe (SLI), og hellst Gb-LAN og trådløstnett. Oppsummert hva jeg ønsker: - Grafikk: 8800GS? mye ytelseforskjell mellom GS og GTX? er det verdt å dobble prisen for? - RAM: det er DDR2 som gjelder? Hvilke hastigheter og merke? OCZ? 2GB eller 4GB? - CPU: Intel Core2-Duo? Quad? pris/ytelse? Hvilke utgaver? Klokking? - Hovedkort: Passiv kjøling, Gb-LAN? SLI? Håper på spesialistsvar Endret 24. juli 2007 av Zepticon Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Drevet å letet litt rundt og har kommet opp med dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51275. Noen + eller - ang dette oppsettet? Mulig både RAM og HK er overkill så trenger noen råd til billig og bra RAM (skal ikke klokke RAM, men kansje CPU). Har heller ikke så store krav til Hk bortsett fra innebygget Lydkort/nettverkskort/(trådløstkort), og passiv kjøling. Som nevt blir det kansje vannkjøling senere og jeg vil gjerne ha mulighet til å oppgradere med SLI etterhvert. Endret 25. juli 2007 av Zepticon Lenke til kommentar
andrekh Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) er jo grei pris på rammen, du har jo 4gig der.. har ikke peiling på hva sli ready er. Men hvis ikkje du trenger det så kan jo då slå av en 300 kroner på rammen(tilsammen) Endret 25. juli 2007 av andrekh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå