Gå til innhold

hjelp. trenger skjermkort med hdmi utgang

nappy

Anbefalte innlegg

Hei alle. Jeg vet ikke om dette har vært diskutert til døde allerede, men jeg prøver

alikevell.

Jeg har i dag ett GeForce 7900 GT skjermkort med 2 dvi utganger. I dag er den koblet

til TV'en min med en dvi-hdmi kabel samt en ekstra kabel for lyd.

Jeg ønsker å kvitte meg med lydkabelen og for å få det til trenger jeg ett skjermkort

med hdmi utgang (for å få overført lyd og bilde i en kabel).

Jeg finner flere kort med "hdtv" utgang, men hdtv er jo ikke det samme som hdmi.

Samtidig ønsker jeg ett kort som er brukbart på spilling (tenker GeForce 8800 GTS eller lignende). jeg har titta på komplett og ps data, men jeg finner ingen kort som har hdmi og som samtidig er ett greit spille kort.

Er det noen her som har noen anbefalinger (hadde tenkt meg noe under 3000)?

ps: bruker PCI express.

kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hdmi overfører både lyd og bilde ja, og det høres merkelig ut at et skjermkort kan overføre lydsignaler. noen som vet noe sikkert her?

9138412[/snapback]

Skjermkortet som nappy nevner har hdmi ut. For å også få overført lyd i hdmi-kabelen må du koble til med en ledning fra lydkortet, som vist her

Ellers finnes det mange andre skjermkort med hdmi i prisguiden

Lenke til kommentar

phew.. det var da bra :D

MEN....den linken til prisguiden du refererer til er litt skummel. Ta for eksempel

XFX GeForce 8600GTS 730M 256MB XXX som popper opp som ett av skjerm kortene.

i følge denne linken http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334590&view=detailed

så har ikke den hdmi utgang alikevell... selv om den er registrert i prisguiden med hdmi utgang....

desverre har jeg mistanke om at mange av kortene blir registrert med hdmi utgang i det øyeblikket

ordet hdtv blir nevnt...hdtv-ut innbefatter jo både hdmi,dvi og rgb. :hmm:

tørr jo pokkern meg ikke kjøpe noe kort som er reklamert med hdmi utgang over nett....må se

selv før jeg hiver pengene mine etter det :ph34r:

kenneth

hdmi overfører både lyd og bilde ja, og det høres merkelig ut at et skjermkort kan overføre lydsignaler. noen som vet noe sikkert her?

9138412[/snapback]

Skjermkortet som nappy nevner har hdmi ut. For å også få overført lyd i hdmi-kabelen må du koble til med en ledning fra lydkortet, som vist her

Ellers finnes det mange andre skjermkort med hdmi i prisguiden

9138531[/snapback]

Endret av nappy
Lenke til kommentar
MEN....den linken til prisguiden du refererer til er litt skummel. Ta for eksempel

XFX GeForce 8600GTS 730M 256MB XXX som popper opp som ett av skjerm kortene.

i følge denne linken http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334590&view=detailed

så har ikke den hdmi utgang alikevell... selv om den er registrert i prisguiden med hdmi utgang....

desverre har jeg mistanke om at mange av kortene blir registrert med hdmi utgang i det øyeblikket

ordet hdtv blir nevnt...hdtv-ut innbefatter jo både hdmi,dvi og rgb.  :hmm: 

9138824[/snapback]

Vet, er litt av diverse der. Mistenker også prisguiden blander hdmi og hdtv ut. Men gjør litt research på de kortene du kunne tenke deg. Sjekk for eksempel ut produsentlinkene. Der får du klarhet i hva slags utganger kortet har. Det er også ofte bilder av selve kortet, så du får sett det i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...