Gå til innhold

Hiper Type-R 580w eller Corsair HX520W

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har hatt min Hiper Type-R 580w i snart 2 år, men nå plutselig en dag begynnte den å lage en irriterende høyfrekvent hylelyd. Lyden hører jeg bare når PC-en er slått av, og for å få den bort må jeg slå strømforsyningen av bak på knappen eller trekke ut ledningen.

Jeg gikk til datakjeden for å høre om det var en garantisak, og det var det. Han på datakjeden sa de hadde hatt mye problemer med denne strømforsyningen, så derfor hadde de også sluttet å ta denne inn i butikken, men han kunne bestille en ny til meg dersom jeg ville ha en lik eller jeg kunne få en anner tilsvarende. Jeg kunne få en Corsair HX520W uten mellomlegg eller den på 640W for 400 kr i mellomlegg, men jeg har ikke lyst å bruker mer penger på strømforsyning nå, så da kommer spørsmålet om jeg skal velge Hiperen eller den fra Corsair på 520W? Er den fra Corsair kraftig nok til i drive PC-en min (se sigg for specs)?

Er det enda problemer med Hiperen, eller var dette bare en barnesykdom? Han fra datakjeden sa at han kunen skaffe en ny versjon elns. Kanskje de har fiksa dette problemet? :hmm:

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! :)

Har hatt min Hiper Type-R 580w i snart 2 år, men nå plutselig en dag begynnte den å lage en irriterende høyfrekvent hylelyd. Lyden hører jeg bare når PC-en er slått av, og for å få den bort må jeg slå strømforsyningen av bak på knappen eller trekke ut ledningen.

Jeg gikk til datakjeden for å høre om det var en garantisak, og det var det. Han på datakjeden sa de hadde hatt mye problemer med denne strømforsyningen, så derfor hadde de også sluttet å ta denne inn i butikken, men han kunne bestille en ny til meg dersom jeg ville ha en lik eller jeg kunne få en anner tilsvarende. Jeg kunne få en Corsair HX520W uten mellomlegg eller den på 640W for 400 kr i mellomlegg, men jeg har ikke lyst å bruker mer penger på strømforsyning nå, så da kommer spørsmålet om jeg skal velge Hiperen eller den fra Corsair på 520W? Er den fra Corsair kraftig nok til i drive PC-en min (se sigg for specs)?

Er det enda problemer med Hiperen, eller var dette bare en barnesykdom? Han fra datakjeden sa at han kunen skaffe en versjon elns. Kanskje de har fiksa dette problemet? :hmm:

9136245[/snapback]

Har hørt mye gott om corsair sine strømforsynere og de er meget gode når det gjelder støy og stabilitet, gå for den du kan få er nok en meget god strømforsyner, er tross alt seasonic som lager de egentli...

Lenke til kommentar
Takk for raske svar :) Så den fra Corsair er kraftigere altså? Den er jo noen watt mindre enne Hiperen :hmm:

9136409[/snapback]

Vel, vet ikke hvor mye kraftigere Corsair'en er, sikkert ikke mye. Men ville alikevel tro det er et bedre valg. Har hørt mange forskjellige meninger om Hiper strømforsyninger. Noen har rare lyder, noen dør etter 2 uker, andre er knallfornøyde.

Men:

Ang. wattmåling må du ikke se deg blind i.

Selv om farstmåleren til en Opel Astra og en Ferrari 360 Spider begge kan måle opptil 300km/t, betyr det ikke at begge er like spreke.

Lenke til kommentar

Corsair 520W har mer "muskler" - kan levere 480W (40A) på 12V, tekn. data

Hiper 580 kan levere 360W på 12V, fra test

Hiper R-580 kan levere dobbel effekt på 3.3 og 5V sammenligna med Corsair, men fra 939 prosessorene / hovedkorta og opp er de spenningene ikke så nøye, blir brukt mye mindre strøm på de "kursene" enn i "gamle dager" på SocketA og P4 hovedkort/prosessorer..

Lenke til kommentar

Var nettopp inne på datakjeden og spørte om jeg heller kunne få den fra Corsair på 520W, men nå måtte jeg plutselig betale 200 kr ekstra for å få denne, og i tillegg var Hiperen allerede bestilt, så det var litt sent å ombestemme seg nå sa de. Han som sa at jeg kunne få den fra Corsair uten mellomtillegg var ikke på jobb i dag, men han i kasse ringte og snakkte med han, og han bekrefta at han hadde sagt det, men sa han hadde sett på "feil" strømforsyning når han så på priser. Jeg så selv at det var den fra Corsair han så på :hrm: Kan jeg kreve og få den uten mellomtillegg eller må jeg ut med 200 kr? Og angående den Hiperen som var bestilt, har jeg 14 dagers returett på den når det er en slik garantisak?

Lenke til kommentar

Når du handler i butikk "sitter du i saksa" når du har tatt varen ut butikkdøra...

14 dager angrerett gjelder for telefonsalg, nettsalg.., Elkj... har 30 dager, ClasOhlson har og ei stund, men de er omtrent de eneste "butikkene" som har en form for angrerett som eg kommer på nå.

Eg ville "svidd" de 200,- ekstra for og få Corsair forsyninga, men ny handel der ville sitte et stykke inne om eg var deg - neste gang krevd skriftlig tilbud med xxx kopier slik at ikke prisen endra seg fra en får tilbudet til en skal handle..

Lenke til kommentar

Men nå har de bestilt en ny Hiper, så det er for sent og ombestemme seg nå. Jeg får prøve med den igjen, men hvis jeg hører så mye som en liten lyd fra den går jeg rett tilbake med den og kjøper den fra Corsair. Når jeg var der sist gang fikk jeg også høre at det hadde vært utrolig mye feil med disse strømforsyningene, de hadde fått igjen 10 av 12 solgte strømforsyninger :ohmy:

Lenke til kommentar
Men nå har de bestilt en ny Hiper, så det er for sent og ombestemme seg nå. Jeg får prøve med den igjen, men hvis jeg hører så mye som en liten lyd fra den går jeg rett tilbake med den og kjøper den fra Corsair. Når jeg var der sist gang fikk jeg også høre at det hadde vært utrolig mye feil med disse strømforsyningene, de hadde fått igjen 10 av 12 solgte strømforsyninger  :ohmy:

9162678[/snapback]

Da spiller de liten rolle om den de bestilte til deg blir liggende (når så mange må byttes ut) og du heller får Corsair sin PSU. Burde være passe "straff" for de og bli sittende med en Hiper PSU, når du ikke eksakt har bestilt den, du ville tenke over om du ville ha Hiper eller Corsair og komme tilbake, når du kom tilbake hadde de bestilt....

Lenke til kommentar
Men nå har de bestilt en ny Hiper, så det er for sent og ombestemme seg nå. Jeg får prøve med den igjen, men hvis jeg hører så mye som en liten lyd fra den går jeg rett tilbake med den og kjøper den fra Corsair. Når jeg var der sist gang fikk jeg også høre at det hadde vært utrolig mye feil med disse strømforsyningene, de hadde fått igjen 10 av 12 solgte strømforsyninger  :ohmy:

9162678[/snapback]

Da spiller de liten rolle om den de bestilte til deg blir liggende (når så mange må byttes ut) og du heller får Corsair sin PSU. Burde være passe "straff" for de og bli sittende med en Hiper PSU, når du ikke eksakt har bestilt den, du ville tenke over om du ville ha Hiper eller Corsair og komme tilbake, når du kom tilbake hadde de bestilt....

9163101[/snapback]

Sa egentlig at jeg skulle ha Hiperen, men så kom jeg jo tilbake dagen etterpå og da hade de allerede bestillt den, så da var det for sent å ombestemme seg. ;)

Menmen, han i butikken sa det var en ny versjon av Hiperen, så forhåpentligvis er problemet rettet opp i denne.

Lenke til kommentar

Ass, når man jobber i en butikk forholder man seg til at du som kunde bestiller Hiperen. Det blir et hælvete hvis du ombestemmer deg og skal ha noe annet plutselig. Bare mitt personlige synspunkt. Bare så det er sagt, jeg ville valgt Corsair fra dag en.

Lenke til kommentar

Her er det bare å si "neitakk, jeg vil ha Corsair" .. kan ikke på noen måte anbefale Hiper når alternativet er Corsair...

1. Hiper har en historie med å gå istykker lett (billige kondiser o.l.)

2. Corsair psuet er produsert av Seasonic, med meget god innmat

3. Modulær-løsningen til Corsair er mindre plasskrevende enn den til Hiper, dog er Hiper sin løsning mer "bling bling", og funker helt greit om du har god plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...