sforum Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Til høsten flytter jeg til Grimstad i Aust-Agder og lurer på om noen vet hvordan man best får tatt inn Dansk og Svensk (digital) tv der? Svensk TV må vell eventuelt bli digitalt, da de analoge sendingene der snart skrus av. Danmark vil fortsette å sende analogt noen år til? Jeg vet at det i dag er mulig å ta inn analog dansk og svensk tv på fine dager. Tror dere dekningen blir den samme/bedre digitalt? Må vite dette ettersom de digitale norske sendingene i Aust-Agder ikke starter enda, så jeg skal ikke kjøpe en norsk dekoder enda.. Men hvis det er mulighet for å ta inn danske og svenske signaler kommer jeg til å kjøpe en "svensk dekoder" (mpeg2) Så tror dere det er mulig å ta inn de svenske og danske digitale sendingene fra Grimstad? Og hvilke sendere i Danmark og Sverige bør antennen rettes mot? Må man ha en utendørs antenne eller rekker det med en Digital bordantenne/uhf bordantenne? Vet at man tidligere har fått tatt inn via bordantenne + forsterker (altså analoge signaler) grunnen er att jeg ikke vet om jeg får skru opp antenne på taket... Til senderen i Danmark i Nibe er det 160 km og til den i Uddevalla i Sverige er det litt over 190 km sier google earth.. takk for svar.. Endret 24. juli 2007 av shaaland Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Til høsten flytter jeg til Grimstad i Aust-Agder og lurer på om noen vet hvordan man best får tatt inn Dansk og Svensk (digital) tv der? Svensk TV må vell eventuelt bli digitalt, da de analoge sendingene der snart skrus av. Danmark vil fortsette å sende analogt noen år til? Jeg vet at det i dag er mulig å ta inn analog dansk og svensk tv på fine dager. Tror dere dekningen blir den samme/bedre digitalt? Må vite dette ettersom de digitale norske sendingene i Aust-Agder ikke starter enda, så jeg skal ikke kjøpe en norsk dekoder enda.. Men hvis det er mulighet for å ta inn danske og svenske signaler kommer jeg til å kjøpe en "svensk dekoder" (mpeg2) Så tror dere det er mulig å ta inn de svenske og danske digitale sendingene fra Grimstad? Og hvilke sendere i Danmark og Sverige bør antennen rettes mot? Må man ha en utendørs antenne eller rekker det med en Digital bordantenne/uhf bordantenne? Vet at man tidligere har fått tatt inn via bordantenne + forsterker (altså analoge signaler) grunnen er att jeg ikke vet om jeg får skru opp antenne på taket... Til senderen i Danmark i Nibe er det 160 km og til den i Uddevalla i Sverige er det litt over 190 km sier google earth.. takk for svar.. 9136018[/snapback] norsk dekoder fungerer til å ta inn de svenske og danske kanalene med fordi den også støtter mpeg2 men så var det lengden til senderen da. høres litt vel langt ut men det finnes nok en sender som er nærmere deg enn de to du sa. ta og bruk en takanntenne da får du bedre signaler viss du får signaler fra sverige og danmark. selv bruker jeg takantenne til å få inn signaler og det er ca 11mil til den senderen jeg bruker for svenske tv og det fungerer kjempe fint Endret 4. september 2007 av akakulings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå