konduktans Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: Ja, profesjonell -GPRS: Ikke viktig -EDGE: Helst -Email klient: Ja Form: - Formen har ikke noe å si -Vekt: Jo lettere jo bedre, men det har ikke stort å si. -"Støt/sprut/støv-sikker": Neidda! Skjerm: Farge så klart! -Størrelse på skjerm: Helst diger og HØYOPPLØST. Det er absolutt et minimum med 320x240, og VGA er absolutt ikke å forakte. Absolutt ikke under 2" -Touchscreen: Veldig gjerne, men kan kanskje leve uten:S Pris: Jeg har mellom 1 og rundt 4000 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding): Djuice Nonstop/Friends Diverse: -Merke: Ikke viktig -Kamera: Absolutt, helst over 2 mpx med autofokus -Videokamera: Ja -Symbian/Windows Mobile: JA -Infrarød port: Ikke viktig -Blåtann (Bluetooth): Ja, helst 2.0 med A2DP -Internminne: Uviktig -Minnekort?:Ja, helst MicroSD -MP3: Ja, med bra lyd! -Radio:Helst -UMTS: Veldig gjerne men ikke et must. -Triband: Ja, minst -wLAN: Ja, det er helt nødvendig - Mulighet for GPS: GPS er da fint å ha!=) - Instant Messenger:Helst, men ikke nødvendig -Batterilevetid: Viktig -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Bruker den til å skrive notater(word) og må ha mulighet til å skrive ut enkelt(gjennom kabel og pc går greit) Må ha et dugelig kamera, og en MP3 spiller med bra lyd. Jeg vil helst ha touch screen, og det er ikke å forakte med sånne kule snarveier som Iphone/touch/neonode etc. Helt kort sagt det som må være med er relativt bra kamera, wLAN, BRA MP3 spiller og et tastatur som man skriver raskt meldinger på! Vil helst ha VGA skjerm, HSDPA og fint utseende, men er ikke virkelig nødvendig. Har sett på ETEN Glofish 800, men hva tror dere? Den virker rett og slett perfekt for meg! Har også vurdert å fortsette å bruke min Nokia 6131 som 'brukstelefon' til fest, skole, arbeid etc, og kjøpe en bra PDA som jeg bruker ved dataen og skolen+på tur. PDA'en skal i så fall ha Djuice friends, mens jeg fortsetter Nonstop abonementet på 6131.(eller omvendt) Jeg er helt åpen for forslag til oppsett, OS og merke/modell, og har følgende forslag selv: (ny)ETEN 800 Nokia N95 HTC touch HTC S710 Nokia E90(men den er litt i dyreste laget) Nokia E70 Nokia E61i Fint om jeg får noen fler modeller på listen! Endret 24. juli 2007 av conflict Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Vet ikke om du har sett litt på Nokia E65? Den har da stort sett alt man trenger... Men den oppfyller ikke alle dine krav desverre. Den har ikke radio. Den har 2mpx kamera - Desverre uten autofokus eller noen form for kameralys. Bluetooth 1.2 uten A2DP. Vet ikke lydkvaliteten på mp3spilleren enda, men du må ha overgang fra pop port til 3.5mm jack. Den har 3G, men desverre ikke noe kamera i front for videosamtaler... Men den har da mye av det andre du er interessert i =) Den har SUUPER skjerm -> 320x240 med 16 millioner farger Symbian, Wlan, Mulighet for gps - Må ha en bluethoot enhet, Quadband, støtte for microSD, IM.. Siden det er en symbiantelefon, så vil den bruke endel strøm, men den ska da vertfall holde en dag med myye fikling Har ikke fått telefonen min enda, men jeg kan si alt dette om telefonen basert på alle tester osv jeg har lest om den =) Det er en skyvetelefon.. Pris: 3600 på internett - Mulighet for å få den billigere på feks finn.no... Kan vertfall si at det er min drømetelefon, som havner i bestillingslista mi idag!! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Herlig! Jeg har begynt å like E61i mer og mer, hva tror du om den? Er ikke det akkurat samme sak, bare større skjerm og qwerty taster? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå