Gå til innhold

Svart skjerm etter bytte av hovedk. og skjermk.

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg har kjøpt nytt skjermkort og hovedkort til min samboers gamle pc. Vi har innstallert dette etter alle kunstens regler, og alt ser greit ut. Det er jo i og for seg en grei nok jobb og bytte dette.

Problemet er at når vi starter maskinen, så får vi ikke noe frem på skjermen. Den er helt svart med andre ord. Cpu-vifta går som den skal, og vi kan høre at harddisken jobber som den skal. Man kan til og med høre at Windows booter opp :D. Men vi har altså helt svart skjerm, så det er jo litt ubrukelig.

Min første - og eneste - misstanke er da strømforsyningen. Noe sier meg at denne kanskje ikke er god nok. Men i og med at jeg ikke er noen stor guru på hardware, så ønsker jeg å høre med dere i stedet.

Merk : Vår strømforsyning - DC OUTPUT 250W. Denne kommer bare med én 20-pins kontakt. Hovedkortet kommer med én 4-pins kontakt i tillegg. Er det her problemet ligger?

Hva er det som kan være feil her?

Hvordan vet jeg eventuelt om det er strømforsyningen som er problemet?

Er det noen som har god greie på dette?

Litt om kortene/cpu som er i den maskinen nå :

Hovedkort : "ASRock CONROE945PL-GLAN Socket 775 ATX, SATAII, DDR2, GB-Lan, PCIex16"

Skjermkort : "Asus GeForce 7600GS 512MB PCIe Silent pipe, DVI, VGA, TV-out, HDTV"

Prosessor : "Intel Celeron D 360 3,46GHz/533MHz 512K Socket 775"

På grunn av et litt stramt budsjett i heimen, så har vi valgt forholdsvis rimelige komponenter som dere kan se.

Vi hadde vært veldig glade om noen kunne gitt oss svar på dette.

mvh.

Henrik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...