Quast Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hallo. Jeg er på utkikk etter et nytt skjermkort, da det gamle takker for seg grafikkmessig sett. Jeg er kresen på grafikken, og liker at spillene ser pene ut i 1600x1200. Bruker også win XP pro. Øvrige oppsett er som følger: - DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D - 2 GB RAM av ukjent opphav, men ikkeno ræl. - Skal også bestille ny cpu, men det er en annen sak. (Noe ala dette for de som er nysgjerrige) Etter litt vurdering falt valget på nVidea GeForce 8x series, da mange ATI kort er rene hercules'ne etter min oppfattning (Har et gammelt kabinett som ikke er akkurat støydempende) Men nok pisspreik, jeg vurderer et 8800GTS kort, men er ikke helt sikker på hva som er best. Noen sier 320MB ytelse i forhold til prisen og andre 640MB fordi det er bedre ytelse, pluss det er bare noen lapper mellom 320MB og 640MB. Også kommer havet av produsenter som 3Dclub, point of view osv. MEN hva bør jeg velge? Har dere andre forslag til skjermkort? Trenger sårt hjelp og anbefalinger her. Budsjette er ~3000kr, men kan strekke meg noen ekstra lapper over 3k. Mvh Quast. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Kjøp 640MB versjonen, kjøpte 320MB versjonen, men angrer litt fordi jeg allerede merker at minnet er litt for knapt i enkelte spill, men gidder ikke oppgradere før GeForce 9xxx/Radeon HD 3xxx generasjonen. Kan anbefale XFX, da du får dobbel livstidsgaranti på skjermkortet, altså at hvis du selger det får også kjøperen livstidsgarati. https://prisguiden.no/product.php?productId=56495 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå