Gå til innhold

Hvilken harddisk bør jeg velge ?

Kpg

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med å velge harddisk. Er en som velger produkter med omhu før man bestiller de.

Så, slaget står mellom Seagate Barracuda 500gb vs Samsung Spinpoint t166 500gb. Er egentlig mest opptatt av ytelse på disken. Lite støy er selvfølgelig fint, men er ikke det jeg prioriterer mest. Hvilken av disse diskene bør jeg velge ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt problemer med å velge harddisk. Er en som velger produkter med omhu før man bestiller de.

Så, slaget står mellom Seagate Barracuda 500gb vs Samsung Spinpoint t166 500gb. Er egentlig mest opptatt av ytelse på disken. Lite støy er selvfølgelig fint, men er ikke det jeg prioriterer mest. Hvilken av disse diskene bør jeg velge ?

9135471[/snapback]

Om du sjekker forumet er dette egentlig spurt om flere ganger før - "hvilken 500gb". Samsung T166 er den kjappeste disken ifølge testene til flere store hw sites på nettet. Den er også den "stilleste" og utvikler lite varme. Eneste fordelen Seagaten har er bedre garanti-ordning (5år).

/DFN

Lenke til kommentar
Leste no engelske tester, men ble bare forvirret. Du er sikker på at samsung er den beste løsningen ? Har lizm lest dårlig kritikk fra kjøpere selv.

9135524[/snapback]

Alle 500gb'erne på markedet er gode disker, være seg Samsung, Hitachi, WD eller Seagate. Forskjellene dem imellom er ikke enormt store. Hvem som er best er i mange henseender subjektive oppfatninger. T166 scorer som sagt høyt/høyest på det meste av tester. Om du ikke får noe ut av engelskspråkelige tester som fins rundt omkring, så blir det vel dog dessverre vanskelig å overbevise deg om noe som helst ;)

Iallfall, quoter her storeagereviews konklusjon om Samsung 500'n. Forøvrig så er storagereview.com en dedikert site til harddisker o.l. media som er svært konsiste og seriøse i sine tester. På samme kvalitetsnivå som tomshardware.com eller anandtech.com.

Conclusion

Samsung's SpinPoint T166 delivers excellent performance in our pair of disc access captures that represent the everyday performance a drive in a typical desktop system may encounter. Speed-wise, the T166's drawbacks are few... a middling showing in a couple of our gaming tests as well as poor performance in our multi-user tests, an environment for which the T166 is not intended.

In addition to its sparkling productivity results, Samsung's flagship SpinPoint brings stellar acoustics and commendable power consumption figures to the table. The T166 is a whisper-quiet drive, and one that operates efficiently enough that it will not squander its impressive noise floor through cooling requirements.

All in all, like the P120, the SpinPoint T166 delivers a great combination of productivity performance, quiet operation, and power economy. It should be at the top of the list for anyone seeking an inexpensive, high-capacity drive.

Syns det er temmelig klar tale jeg :) Om du absolutt vil ha en annen harddisk i denne klassen så er det vel bare å plukke med seg en slik. Ingen av diskene er dårlige og forskjellene er ikke store.

/DFN

Endret av DFN
Lenke til kommentar

a middling showing in a couple of our gaming tests as well as poor performance in our multi-user tests, an environment for which the T166 is not intended.

Men lol da :p

Som sagt, driter maks i støy, her sier de at disken ikke egner seg til akkurat det jeg skal bruke den til. Multitasking og spill.

Lenke til kommentar
a middling showing in a couple of our gaming tests as well as poor performance in our multi-user tests, an environment for which the T166 is not intended.

Men lol da :p

Som sagt, driter maks i støy, her sier de at disken ikke egner seg til akkurat det jeg skal bruke den til. Multitasking og spill.

9136030[/snapback]

Det han sier er at den bare er gjennomsnittlig til akkurat den type fillasting som foregår i en del spill, samt at den ikke er en serverdisk, noe disken ikke er ment å være heller. Med server så mener de først og fremst raske accesstider spredt over hele disken (databaseoppgaver o.l.) og slike ting. På rein fillasting av filer med litt størrelse (film, video, mp3) til et vanlig hjemmenettverk vil dette ikke være merkbart pga at disken helt fint leser 4-6 ganger kjappere enn et vanlig 100mbitnettverk er.

/DFN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...