Senitel Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 hei nå skal morfar kjøpe seg maksin.. kommer til å bruke den til e-post sending, internett, word ol. har sett på 1 maskin, denne: 9999,- Kåret til "Det beste PC Tilbudet Desember 2002" på www.dinside.no Inneholder: In-Win Miditower MSI KTV4 Hovedkort USB2.0, Gameport, PS/2, Parallell og seriell porter. Lydkort 5.1 Kanals lydkort integrert på hovedkort, AMD Athlon XP2100+ CPU Glacialtech Stillegående CPU Vifte 512 MB PC2700 DDR minne (1 brikke) Asus 16X/48X DVD Spiller MSI 48X/16x/48x CD-Brenner med Software 80GB Harddisk med 7200 RPM GeForce 4 TI4200 128MB skjermkort med DVI og TV-Out 10/100 Mbit Nettverkskort (klar for bredbånd) 17" skjerm TCO 99 godkjent Windows XP Home Norsk Logitech Mus(Optisk) og Tastatur, Diskettstasjon og Desktop Stereo høyttalere Leveres ferdig montert, installert og testet med 3 års garanti og support. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvorfor i h.. skal morfar ha en så bra maskin? Har en 386 liggende et eller annet sted, den hadde mer enn nok gjort nytta til det du sa han skal bruke den til..... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 AMD PC i deler (sort) Miditower, Hovedkort med audio VGA LAN, AMD 1.3GHz, 256MB, 56X CD, 40GB HDD, høyttaler, tastatur og mus. Sort utførelse. for 3000 på ps data den er god nokk eller skal du yte på bestefarden dinn eller Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 eh, ja.. man trenger jo nærmere 2ghz og gf4ti4200 for å sende emailer, ikke sant? grrr. jævla url som ikke funker. uansett, pakketilbud på psdata med hk, duron 1,2ghz og litt annet fjas ville vært bedre til hans bruk.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Eh...den urll'en er til ei gif-fil og ikke til selve url'en psilocybe. Dessuten så burde du være obs på at det ikke er med skjermkort i den pakka. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har'n spenn så smell til. Alltid mer moro med nye ting ting enn å skru sammen gammelt træl. Med mindre han er hard på de siste 3d-spillene kan du feks bytte ut skjermkortet med KyroII. Veldig god 2D-ytelse og noe av det bedre innen DVD-playback. Også skal man vel ikke kimse av en slik maskin ved evt. arveoppgjør. :wink: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Eh...den urll'en er til ei gif-fil og ikke til selve url'en psilocybe. Dessuten så burde du være obs på at det ikke er med skjermkort i den pakka. skjermkortet er integrert på hovedkortet. og url'en er til en side med pakken på, med "innholdsfortegnelse" og hvilket bilde som skal brukes inkludert på slutten av url'en. så, nei, ikke bare til en gif-fil. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Synes vel det høres ut som det glade vanvidd å bruke 10k på ei maskin som skal brukes til slike applikasjoner...spørs om det er noen som har tenkt å "låne" maskina til bestefar litt...? Kjøp det billigste som er å få til mannen!! Hvis ikke kaster han 3-5 lapper rett ut vinduet... Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg ville kjøpt en PC med så mye som mulig integrert på HK, og ikke noe ekstra dill. en Seagate disk, og nok RAM. Hva med en Shuttle mini-pc? Det burde være ideelt, med alt mulig på HK, en stille disk, nok Ram, og en billig CPU? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hva med å flippe helt ut, svike totalt og kjøpe en iMac? Stort enklere kan det neppe bli. Koster pr. dato 7990,-. Også er den helt klar for Internett. :wink: Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Enig med deg Bach, han burde seriøst vurdere å kjøpe en iMac. mvh. Whoops! Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Tenk på behovene hans, istedet for og kjøpe den raskeste maskinen vil jeg heller anbefale og kjøpe en stor og god skjerm, evt LCD, det i kombinasjon med ett ATI kort vil gi go bildekvalitet som jeg vil tro er mye mer matnyttig enn en prosessor på 2.4GHz. --- Resten av maskinen trenger jo ikke være all verden, kanskje 245mb ram hvis det skal kjøres winXP. Lykke til! Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Kan du ikke like gjerne pese på med en 3.06 prossesor og GeForce FX, mens du er i gang. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Pakketilbudet på PSdata fungerer utmerket til akkurat de oppgavene der ja, satte sammen en slik maskin sammen med en skjerm for fadern som bare surfer på internett og den er kjempe fin til slike oppgaver. Lenke til kommentar
Tom88 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det virker som en bra pc du har valg Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Syns den PCen på PSDATA.no funker fett. Kjøper du et 4200kort så funker den ganske fett til spill også (Hvis du skal låne den) Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 hvorfor ikke virkelig være bestefars godgutt og bygg et kabinett selv putt en epiaM9000 inni sammen med en seagate , 256/512 ram en dvd-spiller da kan han si til vennene sine at "se på denne, den har barnebarnet mitt bygd til meg" ... garanterer deg fet bursdag og julepresang...lol lag en egen vri av denne http://mini-itx.com/projects/humidor64/... gjør seg liksom litt bedre hos en bestefar enn en "vanlig pc" hvis du ikke gidder å snekre selv så anbefaler jeg virkelig å kjøpe en shuttle, som en litt lenger oppi threaden her tipset om... har en ss51 selv, og den anbefales sterkt til alle som iblant synes at et servertower til tider er litt tungt å flytte på og bråker litt mye... sonix Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Gi F i morfar, kjøp en comodore 64 og si til han at den kosta 10 høvdinger. kall det forskudd på arv Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ja... eller litt mindre opplagt: Kjoep et DIGERT tower til ham med fullt ut brukbare deler, sett dem isammen selv( gjerne mens han ser paa ), kjoer masse teste-programmer og dokumenter for ham hvor mye rimeligere maskinen har blitt. Da faar man litt respekt, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg kan sette opp et forslag til en morfar her: CPU, Pentium 4 Hovedkort: MSI Cooler Master Kabinett 2 x 300w PSU Seagate Barracuda V 120 GB, gjerne to av den... Pioneer DVD-spiller LG Cd-brenner ATI Radeon 9700 Pro Terra Tec 8+ lydkort Logitech mus og tastatur LG 22' LCD-skjerm Dette skulle nok holde til å lese e-posten, tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå