slippern Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Skal lage en gjestebok nå. men vet ikke hvordan tabellen skal se ut. har 1bruker tabell å 1gjestebok tabell.. må vell koble tabellene sammen? i bruker tabellen har jeg; username, id, passord og noe annet. og i gjestebok tabellen har jeg; username, id, dato, time, innlegg. ibegge tabellene er id primærnøkkel å sånn auto "inchrisment" Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 1. du bruker ikke brukernavn som felt i gjesteboktabellen, men heller bruker-id-en. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 1. du bruker ikke brukernavn som felt i gjesteboktabellen, men heller bruker-id-en. 9135586[/snapback] ja men i en gjestebok så er jo hvert innlegg en id.. når jeg skriver et nytt innlegg så vil jo iden endre seg. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Du kaller f.eks. primærnøkkelen i brukertabellen user_id og primærnøkkelen i gjesteboktabellen for post_id. Så har du et eget felt i gjesteboktabellen: user_id og knyter de sammen på den måten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå