Bjonski Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Er klar over at det blir mange "hva er best" tråder, men jeg er ganske usikker på valg av kamera. Har sett en del på nikon D40. Men i dag var plutselig D50 i butikken, tenke jeg skulle "prøveholde" begge og kjenne hva som passet best i handa. D40 blir ganske liten, lillefingeren henger nedenfor. D50 derimot var perfekt i grepet. D40 har "begrenset" antall objektiver, ikke få, men begrenset hvis man skal ha AF. D50 har innebygd fokusmotor i huset. Er D50 fortsatt et kamera som er verdt å se på? eller begynner det å bli gammelt? Begge får jeg for 5000,- med "kit" objektiv. D40 med nikon kit, D50 med sigma "kit". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) D50 har en fordel i forhold til D40. Du har mye større utvalg av optikk da den kan fokusere med objektiver uten autofokus. Bildekvaliteten er ganske lik, så hvis du likte D50 bedre, så kan du trygt kjøpe det. Edit: Så ikke med en gang at du hadde fått med deg fokusmotor. Sigma og Nikon objektivene er vel noenlunde like i ytelse. Men sjekk om du kan få en god pris på D50 med Nikon 18-70mm. Det er en killer-kombinasjon. Tom Endret 24. juli 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 ok, får høre med butikken. Men D40 kit er vel som er mest i fokus atm. Sigma objektivet er visst ikke så bra i forhold til kit objektivet til D40. D40 kit + Nikkor 55-200mm AF-S VR burde vel være et bra kombinasjon? Hvordan funker Cashback? Må man kjøpe D40 kit + blitz for å få 720,- tilbake? eller er det nok med D40 kit uten blitz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå