oophus_3do Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har akkurat kjøpt meg et nytt TV som har pianolakk, og jeg fant disse: JBL Cinemasound. Som jo vil passe TVen perfekt. Det jeg lurer på da: Hva er det jeg må ha for å kunne drive disse? Tenkte litt på denne serien: Harman/Kardon Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 H/K er nok ikke dumt nei. Har ikke hørt det samme med JBL før, men du kan jo ta turen til Hi-fi Center Kjeden hvis du bor i nærheten av en og høre på dem. Tror jeg ville gått for AVR 245 eller "bedre" Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Cambridge er vel også et merke som er verdt en titt. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg hadde heller satset på høytalere som er festet på veggen jeg da 1080p TV eller? Jeg endte opp med dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9131089 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 H/K og JBL er da en relativt normal kombo det? Om jeg husker rett selges de to merkene sammen på en el-kjede ved Colluseum,og de har ikke annet enn skryt å gi. Er tanken at receiveren skal se så bra ut som mulig eller går det bare på at den skal være sterk nok og høres godt ut? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Takk for svar Men jeg lurer fremdeles på hvilken forsterker jeg må ha i den serien for å drive de høytalerne. Vil AVR 245 være nok? DanielL: Ja det skal se greit ut og spille bra Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 o(O)phus det er jeg ikke helt sikker på, men vil tro AVR 245 vil kunne drive de, men du kan jo ta en telefon til Hi-fi Center Kjeden hvis du er i tvil. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Vil dette (B&W SYS49) spille bedre enn JBL settet jeg har i OP tru? Hvis ikke, hvor mye bedre vil det beste settet der være? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det vil nok være en ren smaksak. B&W setter er mer rettet mot design og det har nok gått noe på bekostning av lyden men B&W er kvalitet til de grader og til 20 000 er det grenser hvor dårlig du kan ende opp. Selv vil jeg tro JBL spiller bedre,men igjen en smaksak. De fyller nok opp stuen i større grad. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Ok, jeg kommer mest sannsynligvis til å kjøpe den største recieveren, Harman/Kardon AVR 745. Grunnen er vell pga denne omtalen av saken. Så har jeg noe jeg kan "skalere" meg oppover etterhvert. Kjøpe først to front høytalere og så en sub, for så å kjøpe bak og senter høytalere etterpå. Jeg må si at jeg likte svært utseende til JBL settet jeg linket til først, men er litt redd for at det ikke vil gi forsterkeren "justice". ^^ Jeg får vell bare stikke inn og høre på endel forskjellige greier, men hvis noen har noen klare anbefalninger på hva jeg burde høre på så hadde det vært flott. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Sorry for dobbelpost, men det er for å "bumpe" litt. Noen som har erfaring med: JBL Studio L880 mot B&W DM683 Høyttalere Tenkte jeg skulle bygge litt fremover istedet for å kjøpe alt med engang, så blir det vell et bedre sluttprodukt enn hva JBL Cinemasound gir? Endret 28. juli 2007 av o(O)phus Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Man kan uten tvil si at å kjøpe enkeltkomponenter fører til et bedre anlegg til slutt ja. Selv mener jeg B&W er flere høyder over JBL men har ikke hørt akkurat den modellen. Du kan jo lese flere erfaringer i tråden for B&W's nye serie. Mye gode ord der. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Det blir vell nok å ha Harman/Kardon AVR 745 receiveren for full hjemmekino 7.1 i den 600 serien fra B&W? Samt har jeg rett når jeg sier at HK og B&W fungerer greit sammen? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 B&W trenger generelt sett mye guffe for å bli fornøyde, men ville tro det skulle gå fint hvis du investerer i et separat effekttrinn til front med tiden? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Måte på da,er full av krefter i HK så er ingen problemer der. Vet at det er viktig å informere om at jo mer krefter jo bedre,men det har sine grenser. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Leste litt på AVforum, noen som mente at HK ikke passet så bra med B&W? Effekttrin? Altså en ekstra effektforsterker som kun drar frontene? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Måte på da,er full av krefter i HK så er ingen problemer der. Vet at det er viktig å informere om at jo mer krefter jo bedre,men det har sine grenser. 9163960[/snapback] Mener du å si at 85w til 683, som skal være tungdrevne i tillegg til strømkresne, er nok? Det vil jeg ha litt problemer med å fordøye, men greit nok. Red.: Effekttrin? Altså en ekstra effektforsterker som kun drar frontene? 9164023[/snapback] Det medfører riktighet Endret 28. juli 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Måte på da,er full av krefter i HK så er ingen problemer der. Vet at det er viktig å informere om at jo mer krefter jo bedre,men det har sine grenser. 9163960[/snapback] Mener du å si at 85w til 683, som skal være tungdrevne i tillegg til strømkresne, er nok? Det vil jeg ha litt problemer med å fordøye, men greit nok. Red.: 9164058[/snapback] Ifølge testen jeg har postet litt over her så leverer jo den HK forsterkeren 200w på alle kanaler. Aner ikke hvordan eller hva det er riktig å si jeg men.... Bare nevnte det Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Kontrollert til en viss grad tør jeg å uttale,men ikke optimalt nei. Du glemmer også hvor forsiktige HK og NAD er med deres oppgitte tall,de 85 var under så og si ikkeeksisterende forvrenging. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ifølge testen jeg har postet litt over her så leverer jo den HK forsterkeren 200w på alle kanaler. Aner ikke hvordan eller hva det er riktig å si jeg men.... Bare nevnte det 9164096[/snapback] 1405w er det maksimale strømforsyningen kan gi. Regn med en effektivitet på 60% og fordel på 7 kanaler og du havner på rett over 120w som absolutt maks per kanal. Dette driver nok 683 under normal bruk, men jeg vil tro den vil bli tvunget i kne med 5 høyttalere slengt oppå der igjen. Jeg ville investert i effekttrinn etter hvert ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå