LoserID Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 hei, jeg lurte på en ting. jeg har en PC som kjører win2k, og så har jeg noen små dr**** unger i familien (neida de er ikke det). det jeg da lurte på var, hvordan kan jeg sperre PC-en så de små bare tilgang til noen spill, sånn som josefine og empirer earth (har nemlig en del skytespill som jeg ikke vil de skal få tak i) Lenke til kommentar
runely Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Du kan enten skjule disse mappene hvor skyte spillene dine ligger, eller så finner du vel noen slike programmer på http://www.tucows.com som låser de mappene du vil ha låst med et passord..... -------------- Rune Lyngaz Lenke til kommentar
Milla Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Hvis du går på Control Panel > Users and Passwords, så kan du lage egne brukerkontoer til de andre. Velg å legge dem til i Restricted Users. Logg på med hver av disse nye kontoene etterpå og se hva de får tak i av ditt. Etterpå går du inn på din konto med administrative rettigheter. Så kan du høyreklikke på en mappe du ikke vil gi andre tilgang til. Velg Properties og Security. Fjern Everyone-gruppen og legg til Administrator og evt andre kontoer som er dine egne. Ingen av de mappene du gjør dette på vil være tilgjengelige for de nye brukerkontoene. Hvilke programmer de skal få lov til å starte eller ikke, kan du luke ut på f.eks denne måten: Høyreklikk på Start og velg Explore. På Startmenyen til de nye gruppene og All Users kan du fjerne eller legge til programmer. Når du har kommet så langt, så finner du nok ut litt av hvert du kan gjøre ellers også. Tips: Har du et spill alle skal få tilgang til, legger du dette i en egen mappe (installeres med admin kontoen), fjerner Everyone og legger til de som skal få tilgang til spillet. Så drar du over start-iconet til All Users (Høyreklikk Start > velg Explore og dra iconet fra Administrator over til All Users og slipp det der). Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hadde ikke denne passet best i "Annet om Data"? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hva med å poste i riktig kategori neste gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå