Gå til innhold

Spillpc : Kjøpe nå eller vente litt?

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de mange som sitter igjen med en gammel pc, noe som er greit nok for de av oss som ikke spiller, men som er særdeles sørgelig for oss som faktisk vier tid til spill :cry: .

Mange kjøper seg ny eller oppgraderer pc'en sin nå som intel har satt ned prisene. Selv er jeg veldig fristet, men jeg er fortsatt usikker på om det faktisk er lurt å kjøpe spillpc nå, spesielt med tanke på DX10 kortene og fremtiden dems. GeForce 8800 serien ser ut til å stikke av med seieren i de fleste tester, men 2900 fra ATI viser muskler i enkelte tester. Forvirrende? JA! Enkelte påpeker at det bare er driverne fra ATI som er umodne, mens andre påpeker at selve kortet er umodent. Så hva skal en stakkars gjøre nå som folk ikke får bestemt seg for hva som er bra og dårlig?!

Uansett. Jeg har lagt til side rundt 13000 kroner, som jeg skal bruke på en fremtidsrettet spillpc. Selvom jeg ikke legger ut noen forslag eller konkrete komponenter her, så har jeg brukt mye tid på å se etter komponenter som duger.

Det jeg lurer på er hvordan markedet vil se ut om noen måneder? Om det vil bli noen merkbare forskjeller på en pc som er kjøpt nå, eller en pc som er kjøpt i slutten av oktober, evt. ved juletider.

Som fan av MMOG og Conan, klarer jeg ikke dy meg nå som Age of Conan :w00t: snart kommer hoppende til oss forbrukere. Derfor er jeg nødt til å ha pc'n i hus innen 30. oktober i år :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venting er relativt meningsløst siden nye deler kommer hele tiden. Markedet er faktisk meget godt for øyeblikket dersom du går for Intel Core2, DDR2, Intel P35, etc.

Hva du velger av Ati og Nvidia er stort sett hipp som happ siden de koster det samme og yter relativt likt. Personlig ville jeg gått for nvidia, men det er opp til personlig smak.

Lenke til kommentar
Venting er relativt meningsløst siden nye deler kommer hele tiden. Markedet er faktisk meget godt for øyeblikket dersom du går for Intel Core2, DDR2, Intel P35, etc.

Hva du velger av Ati og Nvidia er stort sett hipp som happ siden de koster det samme og yter relativt likt. Personlig ville jeg gått for nvidia, men det er opp til personlig smak.

9134903[/snapback]

Så det du prøver å si er : KJØP NÅ ?

Lenke til kommentar

Kjøp nå, hvis du har råd etter min mening. Det kommer hele tiden noe nytt og flott på markedet og prisene justeres hele tiden. Blir bare dumt å komme noen måneder etter og ergre seg over at det kom en ny prosessor-modell eller minne som yter enda bedre. Eller komponenter man har kjøpt som har blitt redusert i pris. Sånn er det bare.

Men så er det fremdeles noen måneder til den 30. oktober ;)

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

vent iallefall til intel x38 kommer, selv om det er nye kort med kanskje barndomsfeil. men men. og ja det kommer masse nytt rundt jul.

nvidia 8900 serien, ati 2900xtx, intel sine 45nanometer cpuer (vi har 65nm nå) og intel x38 hovedkort

Lenke til kommentar
vent iallefall til intel x38 kommer, selv om det er nye kort med kanskje barndomsfeil. men men. og ja det kommer masse nytt rundt jul.

nvidia 8900 serien, ati 2900xtx, intel sine 45nanometer cpuer (vi har 65nm nå) og intel x38 hovedkort

9136004[/snapback]

Jeg regner med at disse nye skjermkortene vil koste svin, noe som utelukker innkjøp med min lommebok. Er ikke så lett å være fattig student med lån og en inntekt på 6500 i måneden =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...