Gå til innhold

Noen vits å kjøpe ti4600??

Xvani

Anbefalte innlegg

Dette høres rart ut, men...

Jeg må ha nytt grafikk kort, nå. (pappa er litt gal)

Jeg må kjøpe gjennom et selskap som ikke har verdens største utvalg. (har kontakter der) Etter å ha eksludert et par sitter jeg igjen med Asus:

ti4200

ti4400

ti4600

Tenker da at det kanskje er litt waste å kjøpe et ti4600, gammel teknologi osv osv.... bedre med ti4200 og heller kjøpe geforce FX om et år? kortet skal sikkert selges om ca et år allikevel.

Hva holder seg best i pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ti4600 har gått ned så mye i pris så ville jeg ha kjøpt ti4200 nå og kjøpt FX senere. Du får jo 4600 til 2 lapper nå og når FX kommer på markedet så vil vel 4600 droppe ytterligere i pris! Så noen stor verdi på disse kortene blir det vel ikke når Nvidia kommer med storeslem kortet!

Lenke til kommentar
Det er nok ikke noe eldre, nei. (merk: eldre ; ikke gammlere)

GF ti4200 er faktisk litt nyere. Det er en nedtrimmet øko-modell.

Det er irriterende når folk ikke kan lære seg å snakke/skrive. En av kameratene mine sier gamlere hele tiden. Han blir litt irritert når jeg retter på han da :)

Lenke til kommentar

GeForce ti 4800SE=en oppgradering av ti4400

ti4800=en oppgradering av ti4600

Hva du skal velge kommer helt an på hvor lenge det er til du skal oppgradere. Du nevnte å kjøpe GeForce FX, og da vil jeg anbefale et ti4200 siden dette er billigst, men holder fint til GeForceFX har kommet ned i en rimelig pris.

Lenke til kommentar

Lol.... Ok godt poeng... Men spillene kommer nok til å kreve mer og mer av maskinen og skjermkortet ditt da. Så det kommer ann på om de spiller de nyeste spillene konstant.

Kommer nvidia til å oppgradere drivere så fra 4200 kortene kan spille av dx9... eller no? Hva tror dere? De må jo gjøre det eller hva?

Lenke til kommentar

Kommer nvidia til å oppgradere drivere så fra 4200 kortene kan spille av dx9... eller no? Hva tror dere? De må jo gjøre det eller hva?

Jo da, det gjør de, men det kommer til å bli software basert = trekker sykt mye CPU kraft og sånn.. Derfor er jo 9700/9500 serien bedre da.

Uansett blir det nok geforce FX når det kommer ut (og ATI har levert sin "counter" til denne, slik at det detter litt i pris) på denne maskinen.

Lenke til kommentar
Kjøp Gainward GF kort..

Har alltid hatt det og jeg mener de er best...

Uhh.... jeg har jo ikke muligheten til det... Kjøper av de som importerer Asus til norge. Får det svinebillig... Funker nok greit det :D

Ytelsen er jo omtrentlig den samme da. Bare forskjell på oc egenskaper og støy. Tror ikke den skal klokkes på en stund :D (ikke direkte min PC)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...