TheClown Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Nå fucka det seg opp: $sql="SELECT t2.username, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_title, t1.topic_time, t1.forum_id, t3.post_text FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND forum_id = 1 LIMIT 10"; Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mounted-storage/home20a/sub001/sc20063-GJYD/ru.net/portal/pinc/idx.php on line 12 Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mounted-storage/home20a/sub001/sc20063-GJYD/ru.net/portal/pinc/idx.php on line 18 Endret 27. juli 2007 av TheClown Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hva er t2. og t1. for? I det eksemepet litt vil den ikke hente ut fra forum_id 1 osv. 9153751[/snapback] t2.feltnavn og t1.feltnavn henviser til hvilken tabell de forskjellige feltene tilhører. Blir litt mindre å skrive når du setter ett kort alias på tabellene. Uten alias så måtte du har gjordt det slik SELECT phpbb_users.username, phpbb_topics.forum_id, phpbb_topics.topic_title, phpbb_topics.topic_time FROM phpbb_topics, phpbb_users WHERE phpbb_topics.topic_poster = phpbb_users.user_id LIMIT 10 eller som ZoRaC har gjordt ved hjelp av JOIN. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nå fucka det seg opp: $sql="SELECT t2.username, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_title, t1.topic_time, t1.forum_id, t3.post_text FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND forum_id = 1 LIMIT 10"; Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mounted-storage/home20a/sub001/sc20063-GJYD/ru.net/portal/pinc/idx.php on line 12 Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /mounted-storage/home20a/sub001/sc20063-GJYD/ru.net/portal/pinc/idx.php on line 18 9153793[/snapback] t3.post_text -> du har ingen tabell med alias t3. Hvilken tabell ligger dette feltet i ? Du må også rette forum_id = 1 til t1.forum_id = 1 (i alle fall til å være på en sikre siden) Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Ah, selvfølgelig Jeg prøvde å få til post_text. Men det ble helt feil Noen som kan hjelpe meg med den? Så er scriptet ferdig Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hvilken tabell ligger post_text i ? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 $sql= "SELECT t2.username, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_title, t1.topic_time, t1.forum_id, t1.topic_id FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id = 1 LIMIT 10"; Hvorfor funker det ikke å skrive DESC før LIMIT 10? Den ligger under phpbb_posts_text Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) DESC brukes i ORDER BY. Så du må ha med ORDER BY felt DESC Den ligger under phpbb_posts_text Ok, og hvilke andre felt i phpbb_posts_text knytter de radene opp mot f.eks phpbb_topics ? Det blir noe slikt tror jeg, uten å få testet det SELECT t2.username, t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_title, t1.topic_time, t1.forum_id, t1.topic_id, t3.post_text FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2, phpbb_posts_text t3 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id = 1 AND t3.post_id(?) = t1.topic_id ORDER BY .... DESC LIMIT 10 Endret 27. juli 2007 av crowly Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Bruker følgende for øyeblikket, men får det ikke til å funke $sql= "SELECT t1.topic_poster, t1.topic_replies, t1.topic_title, t1.topic_time, t1.forum_id, t1.topic_id, t2.username, t3.post_text, t3.post_idt, t3.post_subject FROM phpbb_topics t1, phpbb_users t2, phpbb_posts_text t3 WHERE t1.topic_poster = t2.user_id AND t1.forum_id = 1 AND t1.topic_title = t3.post_subject ORDER BY t1.topic_time DESC LIMIT 10"; topic titel og post_subject er det samme. Men jeg får forsatt feilmelding. Noen som veit hva som kan være feil? Beklager :!: min feil. Hadde plassert en t et sted hvor det ikke skulle være Alt funker 100% nå Takk til alle som har hjulpet meg. Dette hadde jeg aldri klart alene. til alle dere! Endret 27. juli 2007 av TheClown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå