Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc restarter når lys eller skjerm blir slått på?!

Anbefalte innlegg

Jeg ser mange "pc-en restarter"-tråder her, men ingen som denne: Jeg har en pc som normalt skal stå i ventemodus. Problemet er at når jeg slår på strømmen til skjemen (med et fjernstyrt relé), restarter pc-en istedenfor å komme ut av dvale! Og innimellom restarter pc-en helt plutselig hvis jeg setter inn eller trekker ut en kontakt i nærheten. Har noen en anelse om hva dette kan være? Den har ikke dårlig kontakt, og jeg har prøvd å bytte både strømledningen og strømforsyningen. Kan noen komponent inni den være hysterisk følsom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt har jeg prøvd å bytte strømforsyning, og det hjalp ikke. Og jeg har en annen pc koblet til samme kontakt som ikke bryr seg i det hele tatt. Så det er noe spesielt med noe av maskinvaren i den pc-en. Jeg lurer på om det kan være harddisken, for jeg hører den "hikke" når jeg setter inn kontakten til lysrøret jeg bruker som lys der, og så starter dingsen om igjen.

Lenke til kommentar

Har hørt om andre som har hatt lignende problemer, og i de tilfellene ble problemet løst ved å koble til en UPS da en da skal få jevn strømtilføring.

Ser noen andre nevnte dette tidligere her også så om du har mulighet for å få lant deg en UPS eller kjøpt en billig ville eg prøvd det.

Mener å ha hørt at det er en liten forskjell på hvor følsomme strømforsyninger er og at noen derfor ikke reagerer så raskt og slås av om ditt strømnett er ustabilt.

Om du har maskinen koblet til en "padde" som igjen er koblet til en annen "padde" osv så ville eg prøvd å koble maskinen direkte til strømuttak på veggen for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...