Semikolon Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Dette er en helt ny bil så jeg skulle tro jeg kunne kjørt relativt problemfritt i 5-10 år, no? Jeg er klar over at det er mekaniske deler og det er klart det blir slitasje, men det er ikke snakk om å ligger på høyt turtall hele tiden, bare å kunne virkelig dra den ut på girene og få litt av denne kjøregleden. 9155157[/snapback] akkurat, det er en helt ny bil, derfor kan du ikkje kjøre relativt problemfritt i 5-10 år ikkje for å skremme deg, men så godt som alle bilar trenger større utlegg dei første åra. er du heldig er det innanfor garantitida og du betalar ingen ting sjøl. berre pass på å ta opp kver minste ting meg selger i garantitida. viss det er ting som er gale, skal dei ordne det gratis. det er ingen problem å dra bilen helt ut på raudmerkinga innimellom, det har den godt av. Endret 27. juli 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 En helt ny motor har det best de første 100mila og ikke bli tunet på høye turtall.. Faktisk ikke gi full gass engang. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 En helt ny motor har det best de første 100mila og ikke bli tunet på høye turtall.. Faktisk ikke gi full gass engang. 9157021[/snapback] Yupp, det stod i manualen, og den ble fint kjørt. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Leste en artikkel om at du skulle innkjøre bilen hardt, men passe på at bilen var god og varm før man gjorde det. Husker ikke hvor jeg fant den artikkelen :/ Lenke til kommentar
Christian87 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Etter å ha lest tråden må jeg si det er mange idiotiske svar! JAda, greit at hvis du kjører rundt i 100km/t på andregiret, så er det klart at dette sliter på motoren! MEN, har trådstarter NOEN gang nevnt noe om å kjøre konstant rundt med et turtall på 6 800omdr? Nei, det har han ikke. Det han mener regner jeg med er at han lurer på om det er trygt å dra'n ut på gira, sånn som i aksellerasjon, nå som bilen har gått 1000km eller hva det er. Og det er klart at det går fint hvis du f.eks. starter i første gir, drar den opp til 6800omdr, for så å gire til andre med en gang. Eller du ligger i 5.gir i 80 og skal kjøre forbi litt fort, så setter du den i tredje og drar forbi, for så å sett den i femte rett etter forbikjøringen. Alle her inne har vel gjort det en eller annen gang? Edit: Og motoren skal alltid være varm ved høye turtall... Endret 29. juli 2007 av Christian87 Lenke til kommentar
ZlaleX Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Husk bilbelte neste gang da Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kan jeg komme med et lite sidespørsmål mens jeg først poster - Hvordan er det med giring og klutsjing, altså hva er best for bilen - om man slipper klutsjen fort (ikke ved start) eller slipper den sakte ut? 9155157[/snapback] Bump Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kan jeg komme med et lite sidespørsmål mens jeg først poster - Hvordan er det med giring og klutsjing, altså hva er best for bilen - om man slipper klutsjen fort (ikke ved start) eller slipper den sakte ut? 9155157[/snapback] Bump 9170629[/snapback] Beste er å kjøre normalt, det som sliter mest er stor henger med mye slurring sliter veldig, da vil man også kjenne en vond lukt. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Normalt ja, men spørsmålet er fortsatt, er det best og slippe den hurtig, eller dra den forsiktig ut? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Normalt ja, men spørsmålet er fortsatt, er det best og slippe den hurtig, eller dra den forsiktig ut? 9171499[/snapback] Hva med en mellomting? Sånn at det ikke rykker forferdelig, og ikke slik at man slurer! Tror ingen av de delene er bra for en clutch! Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Må bare påpeke at Honda sine DOHC-VTEC motorer er turtallsvillige motorer som trives høyt oppe på registeret. Min forrige bil, Honda Accord 2003 hadde en kjekk 2.0 DOHC-VTEC på 155hk som virklig sparket på når den passerte 5500rpm. Det var da godlyden i motoren kom frem. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Men, nå kommer jo ikke rødstreken før 8000(?) heller da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå