Gå til innhold

HP DV9041 Varmeproblem!

Anbefalte innlegg

Hei, har en HP DV9041 som funker fint til vanlig, utenom at den faen ikke gjør det..

Når jeg for eksempel sitter å spiller wow, ser film eller bare surfer på nettet så blir den så varm at jeg kan ikke ha den på fanget, nå sitter jeg på bordet med en treplate under og så blir pcn så varm at jeg får Bluescreen.. flere som har dette problemet?

Dette har skjedd meg flere ganger og begynner å bli mektig lei!

Er for dårlig dette HP..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket for støv i kjøleribba? Mange bærbare som er tettstappet med støv, noe som gjør at luftutblåsningen ikke fungerer som den skal...

Kan også legge til at det er en del bærbare som har en kjøleløsning som ikke fungerer skikkelig (noe med heatsink-greiene og kobberen som ikke leder vekk skikkelig) slik at det må byttes. Hvorvidt dette gjelder HP vet jeg ikke.

Bluescreen får man ikke normalt ved overoppheting forresten :)

Lenke til kommentar

HP har ikke laget ikke en eneste bærbar pc som er beregnet for spilling frem til nå. D.v.s. bærbare med GF go 8600M o.s.v. Det er mere allround pc'er. Om jeg ikke tar feil så er det nv7600 kortet du har der det kraftigste de produserer og jeg vil tro det ligger under ytelsen på et GF6600GT på en stasjonær. Så at maskinen blir varm når du spiller det som for denne maskinen vil være et krevende spill er ikke det så rart.

Dessuten er INGEN bærbar som har vifter som blåser ut luften under (stort sett alle) egnet for å ha på fanget. Viftene blir da selvsagt tildekket.

Her finner du et lite enkelt program for å måle temperatur.

http://home.no/fungerer/verktoy/mm0310.zip

Test hva idle temperaturen er og kanskje test med 3dmark01/03 og sjekk tempen samtidig.

Normal reaksjon hvis pc'en blir for varm er at den slår seg av for å beskytte seg selv ikke blåskjerm.

Edit akkurat nå i disse dager begynner HP å selge modeller med Nvidia Go 8600M kort. Jeg mener dette er GS og ikke GT kort med de duger bra til spill likevel.

Hp kommer også straks med en modell som heter HDX9050 (tror jeg) Dette er en "bærbar" med 20" skjerm og ATI Radeon X2600 skjermkort som også skal duge til spilling. Men frem til Juli i år har ikke HP hatt pcer som jeg ville kjøpt for å spille på.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...