Gå til innhold

Veske til Nikon D40? (Side 3)


Anbefalte innlegg

Hmmm, ikke billig da, men mer overkommelig priset :D

 

Jeg bryr meg ikke så mye om prisen, men vil ha ei veske som ikke ser ut som typisk kameraveske, litt moderne look, men ikke ei svær veske heller. Den Crumpler "This"-vesken er ikke helt feil, men fargene var litt voldsomme...

 

Jeg handler lite fra utlandet, men det er vel ikke 200-kroners grense for kjøp fra utlandet når det gjelder fotobager, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm, ikke billig da, men mer overkommelig priset :D

 

Jeg bryr meg ikke så mye om prisen, men vil ha ei veske som ikke ser ut som typisk kameraveske, litt moderne look, men ikke ei svær veske heller. Den Crumpler "This"-vesken er ikke helt feil, men fargene var litt voldsomme...

 

Jeg handler lite fra utlandet, men det er vel ikke 200-kroners grense for kjøp fra utlandet når det gjelder fotobager, eller?

9143986[/snapback]

 

Joda, staten skal ha sitt, så du får ikke lov til å handle for mer enn 200,- før det legges på moms og annet.

 

Hvis det er "The That" vesken du mener, så er den diskret i "levende live". Ihvertfall til du åpner den opp ;) En kollega kjøpte D40x med 18-135mm og den vesken før han dro på ferie, så jeg har sett på'n og tatt på'n. Den er eheller ikke så voldsomt stor.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg vil ha en mer mørkere farget veske, er ikke så utagerende av meg, men var ikke så lett å finne en jeg likte til overkommelig pris som samtidig ikke er så voldsomt svær og heller ikke er omtrent formet som et kamera :)

 

Vil ha en nokså kompakt en for jeg synes ikke det er veldig kult å dra på en hel flyttekoffert hvis man skal i selskap og andre steder og ha kameraet med...

Lenke til kommentar
Et frågan til: Det ser ikke ut til at jeg får minnekortet før mandag, mens kameraet kommer i morgen, kan jeg bruke det uten minnekort?

9148940[/snapback]

 

Nei, det er ikke minne i kameraet. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men hvis du bor i nærheten av en by; så burde du klare å skaffe en 256MB eller 512MB til en latterlig billig penge, slik at du kommer igang.

 

Tom

 

Edit: Eller har du mini-SD eller micro-SD kort allerede ? De skal komme med en SD overgang. Og de skal virke likeg godt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Men mobilen jeg har MicroSD-kortet i er til rep, og det ligger jo litt musikk og bilder på det, kan jeg bruke det i D40 allikevel?

Ikke helt sikker, men jeg vil tro du har mulighet til å browse minnekortet i D40'en som en minnepenn, og kan kopiere ut innholdet. Har du uflaks, gjenkjenner ikke D40 formateringen på kortet, og "tvinger" deg til å formatere det før bruk, uten at du får lov til å kopiere innholdet på kortet først.
Lenke til kommentar

Ok, det er visst SanDisk det kortet her også. Får prøve om jeg kan få ladet opp en gammel D600 jeg har som spiser samme type kort og få lagt over det som ligger på av verdi.

 

Takker igjen for hjelp og assitanse så langt, regner med det dukker opp flere spørsmål når herligheten ankommer undertegnede...

Lenke til kommentar
Ok, det er visst SanDisk det kortet her også. Får prøve om jeg kan få ladet opp en gammel D600 jeg har som spiser samme type kort og få lagt over det som ligger på av verdi.

 

Takker igjen for hjelp og assitanse så langt, regner med det dukker opp flere spørsmål når herligheten ankommer undertegnede...

9149817[/snapback]

 

 

Du burde vurdere å kjøpe en kortleser da det er raskere å hente bildene derfra.

 

Tom

Lenke til kommentar
Da var kamera i hus og batteri til lading, kjipt å måtte gå på jobb nå :(

 

Kameraet virker til å ha topp kvalitet og størrelsen var meget grei. Er så langt godt fornøyd! Eneste er vel at denne CashBack-kampanjen til Nikon virker litt tungvint...

9153177[/snapback]

 

Gratulerer. Da har du ihverfall noe å glede deg til når du er ferdig på jobb.

 

Cashback'en er nok gjort tungvint, i håp om at så mange som mulig ikke gidder :tease: Nei, det nok heller fordi at det er Nikon som gir deg rabatten og ikke butikken, og da må det være et ordnet system. Jeg tror Cash-back er et nytt fenomen i Norge, slev om det vanlig i utlandet, og da blir det litt innkjøringsproblemer.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta med kamera på jobb? :p

Gjorde jeg. Tar bare 1,5 timer å lade batteriet så er du klar!

 

Registrerte meg på nikon sin side for å få cashback. Tror jeg får noe brev greier i posten, som jeg må sende inn igjen... Blir spennende å se hvor lang tid det tar å få tilbake disse pengene......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...