Gå til innhold

Oppgradering av CPU og GPU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prosessoren du oppgraderer til vil du ikkje merke noko særleg forskjell på no.. Men kanskje om eit år eller 2, då programmer, spel osv faktisk vert programmert for 4-kjerner. Ellers er det litt "overkill" atm spør du meg, sjølv om det er fristande å bestille ein Quad. Skjermkort har eg null peiling på overhovudet..

Lenke til kommentar

Nope, tror ikke du vil merke noen spesiell ytelsesøkning. De fleste spill idag sliter ennå med å utnytte to kjerner. Grafikkortet ditt er også bra nok synes jeg. Har du penger som brenner i lomma, så for all del :D Selv spiller jeg ikke noe særlig lenger, så jeg ville heller brukt pengene på andre ting :)

Lenke til kommentar
Nope, tror ikke du vil merke noen spesiell ytelsesøkning. De fleste spill idag sliter ennå med å utnytte to kjerner. Grafikkortet ditt er også bra nok synes jeg. Har du penger som brenner i lomma, så for all del :D Selv spiller jeg ikke noe særlig lenger, så jeg ville heller brukt pengene på andre ting :)

9134632[/snapback]

Malt et helt hus så har noen tusenlapper som brenner i lomma ja. Sliter faktisk med lav FPS i en del spill med kortet (1680x1050) så det skal oppgraderes! CPUen er ment å være fremtidsrettet så jeg går for den selvom det sikkert har kommet mange nye quad cores om to år :) Tar gjerne i mot flere tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
hvorfor oppgradere? e6600 og 8800gts er da mer enn bra nok. og jeg tviler på at ytelsesøkningen blir noe særlig merkbar.

9134642[/snapback]

Skjermkortet er ikke bra nok. Sliter med mange spill. Jeg kan eventuelt kjøpe nytt skjermkort nå og vente med å kjøpe ny CPU et års tid eller no? Tror dere dette er en bedre løsning?

Lenke til kommentar
Hvilke spill har du problemer med da? Hvis du uansett skal oppgradere, er nok det å bare oppgradere skjermkortet et bedre valg ja.

9134677[/snapback]

Sliter med Arma, CoH og Supreme Commander. Dette er de tre spillene jeg spiller mest så er kjedelig å ikke kunne nyte dem fullt ut :hrm:

Lenke til kommentar

Den eneste måten du får CoH til å slite på en 320mb 8800gts, er om du trykker på DX10knappen. CoH er på ingen måte optimalisert for Dx10, og den elendige ytelsen selv GTX eiere opplever på det spillet, skyldes ikke dårlig hardware.

Og om du bare skal spille (tar høyde for at dette er subjektivt) ville jeg droppet Q6600'en tvert til fordel for en 6850.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Den eneste måten du får CoH til å slite på en 320mb 8800gts, er om du trykker på DX10knappen. CoH er på ingen måte optimalisert for Dx10, og den elendige ytelsen selv GTX eiere opplever på det spillet, skyldes ikke dårlig hardware.

Og om du bare skal spille (tar høyde for at dette er subjektivt) ville jeg droppet Q6600'en tvert til fordel for en 6850.

9134855[/snapback]

Er det spilling som er tingen hadde jeg heller satset på en E6850 kontra en Q6600, GTS kortet er mer enn bra nok til spilling. Så lenge du ikke skal ha full oppløsning på en 42" flatskjerm på stua.... da er det greit med nye RAM og GTX/Ultra kort. Vi som spiller på en 19 til 22" LCD har aldri bruk for et GTX eller Ultrakort for den del....... Bortkastet penger. Selv har jeg en 21" Widescreen LCD og et XFX 8800GTS 320MB XXX Edition.

Sier bare :w00t:

Endret av SgtStone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...