bergetun Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har bestillt ADSL fra NextGenTel til min far hjemme i Norge for over 4 mnder siden, siden har jeg ikke et kvekk fra hoert dem. For en uke siden sendte jeg dem en mail og spurte om sentralen min var klar men det eneste jeg fikk til svar var en link til nextgentel's status side. Paa statusen for min bestilling staar det "Din status: Linjekapasitet og kvalitet sjekkes nå." Betyr det at sentralen som min far er koblet til er klar for ADSL fra NGT? Jeg har ikke noe tro paa at sentralen min er klar i det hele tatt siden ingen av naboene mine kan faa ADSL i foelge testen til NextGenTel. Jeg har testet nummeret til ca 20 av min fars naboer og ingen av dem kan faa ADSL. Naar jeg tester min fars nummer faar jeg opp "Ja du kan bestille ADSL naa" Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Selv om naboen ikke kan få ADSL, så betyr ikke det at du ikke kan få. Telefonsentralene er ikke geografisk tildelt. Vanskelig å forklare, men du kan være det eneste huset i hele kvartalet som har akkurat din sentral. Uansett: det den melldingen betyr er at sentralen er klargjort. Det er likevel ikke sikkert du kan få ADSL, eller den hastigheten du har bestilt. Jeg bodde for langt unna sentralen til å få charlie, og måtte ta til takke med bravo... Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Takk Takk for svar. Jeg tror jeg har faatt opplyst at jeg bor 5500 meter fra sentralen, det er for mye for aa faa ADSL fra Telehor og kanskje litt for mye for aa faa ADSL fra NGT og ???? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Takk Takk for svar. Jeg tror jeg har faatt opplyst at jeg bor 5500 meter fra sentralen, det er for mye for aa faa ADSL fra Telenor og kanskje litt for mye for aa faa ADSL fra NGT og ???? Tja, du får håpe sterkt på at det er skikkelig bra kabling mellom sentral og hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå