Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

6mb linje med 1mb hastighet, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Har breiband i fra Lyse (dalane breiband for å være eksakt), med 6mb's speed. Av en eller annen grunn har speeden på nettet variert de siste dagene mellom 1mb, og av og til (uheldigvis sjeldent) opp til 10mb. Tar speedometer testene på dinside og itavisen for å sjekke. Er alene hjemme, så vet at det ikke er fordi noen andre holder på å laste ned eller noe sånt. Når jeg tok opp laptopen for å sjekke om det var det samme på den, hadde den 3mb i hastighet. Hva kan være problemet?

Kan vel også legge til at jeg bruker tråløst nettverk. (Belkin)

Endret av BareMarius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er så rart er at det har funka helt fint i mange måneder uten problemer. Har ikke skifta posisjon på hverken PC eller den tråløse rutern. Nettverkskortet mitt på PC'n har en "pinne" som stikker ut, bør den sikte mot ruteren? (Som forøvrig er i etasjen over meg, ca. rett oppforbi)

Edit: Testa med familiedataen som står ved siden av routern, og det var speeden sånn den skal være. Virker som om router-signalet kan ha blitt svekket på et eller aent vis?

Endret av BareMarius
Lenke til kommentar
Det som er så rart er at det har funka helt fint i mange måneder uten problemer. Har ikke skifta posisjon på hverken PC eller den tråløse rutern. Nettverkskortet mitt på PC'n har en "pinne" som stikker ut, bør den sikte mot ruteren? (Som forøvrig er i etasjen over meg, ca. rett oppforbi)

Edit: Testa med familiedataen som står ved siden av routern, og det var speeden sånn den skal være. Virker som om router-signalet kan ha blitt svekket på et eller aent vis?

9151416[/snapback]

Alt som skal til er at en nabo eller to får seg trådløst nettverk eller at du flytter litt på kjøleskapet osv. Trådløst er greit til litt surfing i sofaen, men til alt annet blir det fort tull. Det beste er vell ofte å bo i blokkleiligheter med mye armertbetong mellom leilighetene og bare enkle lettvegger i selve leiligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...