Schweigaard Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Har breiband i fra Lyse (dalane breiband for å være eksakt), med 6mb's speed. Av en eller annen grunn har speeden på nettet variert de siste dagene mellom 1mb, og av og til (uheldigvis sjeldent) opp til 10mb. Tar speedometer testene på dinside og itavisen for å sjekke. Er alene hjemme, så vet at det ikke er fordi noen andre holder på å laste ned eller noe sånt. Når jeg tok opp laptopen for å sjekke om det var det samme på den, hadde den 3mb i hastighet. Hva kan være problemet? Kan vel også legge til at jeg bruker tråløst nettverk. (Belkin) Endret 24. juli 2007 av BareMarius Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Er nok det trådløse som er problemet vil jeg tippe. Jobber i service på en butikk og har tatt en del belkin i retur pga de ikke var gode nok. Endret 24. juli 2007 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
enl Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har selv det samme problemet med en Pc i huset tilknyttet det trådløse nettet. Antenna står litt dumt til, og PC'en får ofte ned mot 1Mbit i hastighet. Prøv å flytt litt på antenner og utstyr. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Sjekk også om det er andre trådløse nett i området som sender på samme kanal eller en kanal like ved. Bruk f.eks. networkstumbler til dette. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Det som er så rart er at det har funka helt fint i mange måneder uten problemer. Har ikke skifta posisjon på hverken PC eller den tråløse rutern. Nettverkskortet mitt på PC'n har en "pinne" som stikker ut, bør den sikte mot ruteren? (Som forøvrig er i etasjen over meg, ca. rett oppforbi) Edit: Testa med familiedataen som står ved siden av routern, og det var speeden sånn den skal være. Virker som om router-signalet kan ha blitt svekket på et eller aent vis? Endret 27. juli 2007 av BareMarius Lenke til kommentar
mar Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det som er så rart er at det har funka helt fint i mange måneder uten problemer. Har ikke skifta posisjon på hverken PC eller den tråløse rutern. Nettverkskortet mitt på PC'n har en "pinne" som stikker ut, bør den sikte mot ruteren? (Som forøvrig er i etasjen over meg, ca. rett oppforbi) Edit: Testa med familiedataen som står ved siden av routern, og det var speeden sånn den skal være. Virker som om router-signalet kan ha blitt svekket på et eller aent vis? 9151416[/snapback] Alt som skal til er at en nabo eller to får seg trådløst nettverk eller at du flytter litt på kjøleskapet osv. Trådløst er greit til litt surfing i sofaen, men til alt annet blir det fort tull. Det beste er vell ofte å bo i blokkleiligheter med mye armertbetong mellom leilighetene og bare enkle lettvegger i selve leiligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå