Gå til innhold

Hovedkort til basic spill-PC (Intel Q6600)

Explorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gigabyte-kortet er et godt kort. Skal du ikke overklokke kan du like gjerne gå for DS3P, som er akkurat samme kortet med unntak av kjøleløsningen. Et par hundre kroner billigere. Har dette selv, og jeg er en kresen overklokker. ;)

Lenke til kommentar

Hmm, det hørtes igrunn ikke så dumt ut.

Var vel snakk om at det var en bedre lydbrikke på kortet til Gigabyte også?

Ellers så ser jo tallene bedre ut på Gigabyte, både med tanke på antall SATA og USB, pluss annet kjekt.

Men hva er forskjellen på DS3P og DS3R?

Lenke til kommentar

Ser veldig ut som det blir et Gigabytekort istede nå, så vidt jeg kan se så er jo alle funksjonene fra MSI kortet til stede, pluss noen ekstra, og en lavere pris.

Eneste som mangler er vel en fancy heatpipekjøler, men det tror jeg nok jeg kan leve uten. :p

Men i den tabellen du har der så står det at DS3P har kopper samt. Silentpipe, men på bilder av kortet (det som lå i prisguiden ihvertfall..) så ser kortet ut til å ha en normal aluribbe på nord og sørside..?

Laukrotta: Synes å huske at jeg leste i en tråd her på forumet om noen som hadde kjøpt DQ6 (eller var det DS4) og ble plaget fordi stortsett de eneste kjølerene som passet var boxxedkjøleren til Intel. Ellers måtte det files bort for å gå klar av diverse spoler og kondensatorer rundt CPU.

Edit: Søkte litt rundt på tester av kortet, og da kom det opp ett bilde med en annen kjøleløsning som så mer ut som det stemte med tabellen. Sikkert bare en liten feil i prisguiden.

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

Lurer på om de nyeste kortene har dårligere kjøling eller noe. Vet ikke. Mitt bestilte jeg fra PCUtstyr for et par uker siden, det har en liten kobberribbe på SB og en heatpipekjøler i kobber på NB. Ikke noe heatpipe imellom og greier, men en helt grei kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Har halvveis bestemt meg for å vente litt med hovedkort nå, ser at det kanskje vil være ønskelig å legge ut det ekstra det blir å koste for å få et X38 kort, med alle fordelene det bringer med seg (hovedsakelig støtte for PCIe 2.0).

Antar at det vil komme versjoner med det brikksettet også som ikke er helt ekstreme med alt av klokking og tilbehør, som kanskje kan være overkommelig i pris..

Noen som vet om det er satt en bestemt dato på lansering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...