Tåkefyrste Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 05.11.07 10.36 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM 02.11.07 09.27 VIDERESENDT 0024 OSLO 01.11.07 20.31 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S Typisk posten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ganske typisk at man ikke jobber i helgen ja, dessverre. Er så irriterende når pakken ligger, noen hundre meter nedenfor der jeg bor, på Sluppen. Så tar det flere dager å flytte den et lite stykke til mitt lokale postkontor så jeg kan hente den. >:--( Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jah må si jeg synes det er teit med dette at pakker skal bruke en dag på pakkesentralen.. Virker veldig unødvendig, evt som det er for å selge dyrere sendingstyper. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ganske typisk at man ikke jobber i helgen ja, dessverre. Er så irriterende når pakken ligger, noen hundre meter nedenfor der jeg bor, på Sluppen. Så tar det flere dager å flytte den et lite stykke til mitt lokale postkontor så jeg kan hente den. >:--( Sånn der Post-i-butikk da? Hvis du har noe sånt i nærheten? Aldri brukt det, men hvis Rimi har post og åpent til 22 så går det vel an? Eller du hadde kanskje gjort det allerede hvis det gikk an. Nesten verdt det uansett, selv om du kanskje må ta en biltur noen km Det er pussig at pakkene mine i 9 av 10 tilfeller bruker lengre tid (eller iallfall like lang tid) fra den lokale omlastingsterminalen og til meg, enn den gjør fra jeg bestiller hos Komplett og til den er på den terminalen. Og da tenker jeg ikke på helg. I tillegg har den da også vært innom postkontor i Sandefjord og i Oslo. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 det er tungvindt at all pakkeposten må innom Oslo. der kunne man ha spart litt tid. man kan jo også ( i mange tilfeller ) selv bestemme hvor man ønsker å hente pakken om det hjelpe er nå en annen sak Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Til dere som klager på at servicepakker/norgespakker blir liggede en dag på omlastingssentral o.l. har dere sjekket hvilken leveringstid posten faktisk lover dere? Ta en titt her: http://www.posten.no/NR/rdonlyres/43BE7150...kke14092007.pdf Personlig opplever jeg nesten aldri at disse fristene ikke blir overholdt, så det spiller strengt tatt ingen rolle om og hvor lenge pakken ligger på et lager i nærområdet mitt, så lenge posten faktisk overholder tidene de selv lover. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Posten er vel et av de beste eksemplene på dårlig service. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt virkelig forbanna på posten. Dyre er de også. Det koster mer å sende ett brev fra kristiansand til arendal enn det koster å sende det fra england til kristiansand. Nei jeg bare HATER posten og bruker alternativer hver eneste gang det lar seg gjøre, men det er for få. Posten har monopol og det er ikke vanskelig å merke på priser og service. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har solgt en del varer på Qxl de siste årene, sikkert 7-800 sendinger. Har ikke hatt et eneste tilfelle av forsvunnet post eller skader på varene. Ganske utrolig Synes også Posten er bra på leveringstid på brevpost. Poster jeg tidlig på morningen er ofte brev fremme hos mottaker neste dag. Det synes jeg er imponerende! Har et spørsmål til dere som er "innsidere" på Posten. Hva slags kontroll kjører Posten på at det er nok porto på brevene/pakkene? Er det stikkprøver? Manuell eller maskinell kontroll? Har nemlig gamblet en del ganger med litt overvekt og har aldri fått problemer Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Manuell kontroll av porto er iaf det jeg kjenner til. Man skal vel egentlig sjekke hvert brev men mange bryr seg ikke så veldig. en del blir utplukket men i tvilstilfeller går det ofte greit. Ingen vekt tilgjengelig ved "samlebåndet" der jeg har vært ansatt, så her går det på feelingen Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Manuell kontroll av porto er iaf det jeg kjenner til. Man skal vel egentlig sjekke hvert brev men mange bryr seg ikke så veldig. en del blir utplukket men i tvilstilfeller går det ofte greit. Ingen vekt tilgjengelig ved "samlebåndet" der jeg har vært ansatt, så her går det på feelingen Takker...det høres bra ut. Tror jeg trygt kan fortsette å jukse litt med porto/vekt...ihvertfall i ukene som kommer. Nå starter vel snart juleposten og da blir vel ihvertfall lite tid til kontrollveiing av pakkene.. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det eneste jeg ikke klager på om Posten, er når de glemmer å stemple frimerker, da går de rett i ett glass vann og vips så har jeg fått meg ett gratis frimerke for senere bruk . Noen som har prøvd å sende SmartPost brev/pakker på nytt? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det eneste jeg ikke klager på om Posten, er når de glemmer å stemple frimerker, da går de rett i ett glass vann og vips så har jeg fått meg ett gratis frimerke for senere bruk . Noen som har prøvd å sende SmartPost brev/pakker på nytt? Utrolig at folk faktisk er så gjerrige at de bruker ustemplede frimerker om igjen. Menmen, mennesker er jo slik da. Samme folka som står i lange køer for å få 50kr rabatt på en eller annen gjenstand som koster 300kr normalt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det eneste jeg ikke klager på om Posten, er når de glemmer å stemple frimerker, da går de rett i ett glass vann og vips så har jeg fått meg ett gratis frimerke for senere bruk . Noen som har prøvd å sende SmartPost brev/pakker på nytt? Utrolig at folk faktisk er så gjerrige at de bruker ustemplede frimerker om igjen. Menmen, mennesker er jo slik da. Samme folka som står i lange køer for å få 50kr rabatt på en eller annen gjenstand som koster 300kr normalt. Utstemplede merker er verdipapirer. Utrolig at noen kaster penger rett i søpla, samtidig med at millioner av små barn sulter i Afrika. Menmen, bortskjemte nordmenn er jo slik da. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Ja selvfølgelig må man dra inn Afrika når det er snakk om å kaste 5kr i søpla. De trenger jo masse frimerker der nede. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hehe, for en fattig student er ustemplede frimerker gull verdt . Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Skjønner ikke helt problemene deres :S Av alt jeg har bestillt som har blitt sendt gjennom Posten, har jeg nå aldri mista noen pakker :s Bare en forsinkelse på 2 dager, men det gjorde meg ingenting for jeg hadde bare bestilt det ved..et uhell xD Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Enig. Jeg tror Posten stort sett leverer varene på en bra måte. Men med tanke på hvor mange millioner leveranser de har i løpet av ett år, så er det nødt til å skje noe, men jeg tror vi snakker om promille som forsvinner av den totalte mengden. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 *snip*Bra sagt, Mr. Bond Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Dagens historie: Jeg var innom mitt lokale postkontor for å kjøpe en konvolutt, etter å ha stått i kø ganske lenge (hadde 10 stykker foran meg) var det endelig min tur. Da spør jeg om jeg kan få ut 20kr kontant på konvolutt kjøpet, nei det var overhodet ikke mulig, selv om jeg sa det var bare å slå inn 20kr. For å kunne få ut de 20 kronene kontant var jeg nødt til å ha bankkort hos dem. Hva driver egentlig posten med? Skal de være en butikk? Skal de sende posten i Norge? Skal de leke bank? Selv på utestedet jeg jobber på lar vi kundene få ta ut litt kontanter, dette kalles KUNDESERVICE. Glade kunder = mer profitt. Posten vil ikke ha glade kunder, de vil ha misfornøyde kunder som meg.. Men nå har jeg heller ikke noe annet alternativ til Posten til post bruk. Endret 4. desember 2007 av Svedge Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En dråpe til? http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/17/521493.html se på bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå