willy77 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei ! Hvem program trengs for å legge et bilde som et "lag" utenpå en rund kule eller at et bilde kan dekke sidene i en pyramide f.eks. Er dette som kalles 3D ? (Sorry - ny innen dette feltet...) Er interessert i en "skikkelig" rund kule og en pyramide man ser flere sider på en gang - ikke en flat sirkel eller flat trekant. Har Photoshop Elements 5, og kjøper gjerne programmet som skal til for å få til dette - bare jeg vet hvem program jeg skal kjøpe. Ihvertfall innenfor de rammer jeg har anledning til å kjøpe, da. (ca 1000 kr - bare hobby dette). Har prøvd å google spørsmålsstillingen - får ingen gode tilslag. Håper på hjelp. mvh willy Lenke til kommentar
Xiblit Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei ! Hvem program trengs for å legge et bilde som et "lag" utenpå en rund kule eller at et bilde kan dekke sidene i en pyramide f.eks. Er dette som kalles 3D ? (Sorry - ny innen dette feltet...) Er interessert i en "skikkelig" rund kule og en pyramide man ser flere sider på en gang - ikke en flat sirkel eller flat trekant. Har Photoshop Elements 5, og kjøper gjerne programmet som skal til for å få til dette - bare jeg vet hvem program jeg skal kjøpe. Ihvertfall innenfor de rammer jeg har anledning til å kjøpe, da. (ca 1000 kr - bare hobby dette). Har prøvd å google spørsmålsstillingen - får ingen gode tilslag. Håper på hjelp. mvh willy 9133999[/snapback] Jeg bruker Photoshop og tror det går å lage sånt der. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 På photoshop (hvertfall CS2 eller CS3) trykker du Filter -> Distort -> Spherize (tror jeg, lenge siden jeg har gjort det.. Lenke til kommentar
willy77 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Tusen takk for svar. Noen som vet andre alternativer ?? Photoshop CS (uansett hvem versjon) er liksom litt utenfor min rekkevidde..... Kan dette gjøres i f.eks. Paint Shop Pro, evt. Photoimpact - eller trenger jeg et 3D program ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå