RogueAlien Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei jeg pleier og kjøre et defragmenteringsverktøy som følger med Norton System Works 2007 som heter Speed Disk og jeg lurer på om det skader/forstyrrer defragmenteringsprosessen hvis jeg jobber med maskina samtidig som Speed Disk er aktiv? Eller om det kan gjøre at defragmenteringen ikke blir like bra gjennomført? Er det noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det spørs HVA du gjør samtidig som defragmenteringa pågår. Og så kommer det helt på hvordan du har partisjonert diskene dine. Hvis det er et program som skriver til disk ofte mens du holder på så vil det antakelig kunne redusere ytelsen noe. Men det er jo bare å prøve så ser du jo hvordan det går, men jeg vil tro at ytelsen på maskinen vil stupe mens defrag prosessen pågår fordi den "stjeler" mye resurser. Du kan jo alltids prøve å sette prioriteten til defragprogrammet til idle for å overstyre resurstildelinga. For å sette prioriteten til et program til idle så bruker du følgende kommando: cmd.exe /c start "" /low <programbane> Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 OK men det var ikke selve hastigheten jeg tenkte på da. Mere om resultatet av defragmenteringen blir påvirket.. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 OK men det var ikke selve hastigheten jeg tenkte på da. Mere om resultatet av defragmenteringen blir påvirket.. 9134263[/snapback] Det kommer altså helt an på HVA du gjør mens defragmenteringa pågår. Skal du flytte/lagre/slette masse filer så vil det nok påvirke resultatet negativt. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 OK men det var ikke selve hastigheten jeg tenkte på da. Mere om resultatet av defragmenteringen blir påvirket.. 9134263[/snapback] Det kommer altså helt an på HVA du gjør mens defragmenteringa pågår. Skal du flytte/lagre/slette masse filer så vil det nok påvirke resultatet negativt. 9141206[/snapback] Men bare og surfe på nettet osv går vel bra da. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Men bare og surfe på nettet osv går vel bra da. 9147117[/snapback] Det kommer helt an på om web-browserens temporære filer blir lagret på samme partisjon som du skal defragmentere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå