eXpanium Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 har netopp kjøpt meg ny mus (logitech mx300) og vil veldig gjerne bruke USB med musa! men når eg kobler den inn i USB porten fungerer ikkje musa? :x har prøvd å legge inn medfølgte drivere, men virker som om dei ikkje vil innstalerast, står i mus-innstillinger at det er microsoft-drivere som blir benytta! Korleis får eg USB? P.S en kompis av meg har og kjøpt sånn us, han la inn nyaste drivarane og da fikk han blue-screens og kan bare starte maskina i sikkerhetsmodus mens mus&tastatur ikkje fungerer! nokon tips til han? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 hvilket os har du ? du skal kunne plugge musa rett inn, og så funker den! har den samme musa, og det funker veldig greit hos meg. prøv en eller flere andre USB-porter. kanskje du har en "død" port eller .no. Start maskina på nytt... Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 eg gikk inn i enhetsbehandling så fant eg ut at eg ikkje hadde "Universal serial bus controller" det er vel kanskje et "must" å ha eller? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 eg har XP, men korleis aktiverer eg USB portane? ingen som fungerer så eg er ganske sikker på at dei ikkje er defekt, men bare "skrudd av" Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 epox si driverside har en driver for usb2.0 men eg er ikkje sikker på om eg har 2.0? se sigg for info om pc... fant desse drivarane: VIA USB Filter drivers version 1.10 VIA USB controller VT6202 for EPoX USB 2.0 card kass burde eg instalere? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 det spørs om du har USB 1.1 eller USB 2.0... Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 problemet ligger garantert i usb kontrolleren, korleis får eg denne aktivert?! sinnsykt irriterende! det går ikkje ann å instalere usb drivere da kjem denne feilmeldinga: "Can`t find the VIA USB Host Controller or the USB doesn`t enable in BIOS." har "enabled" i BIOS på "allow to attatch mouse to USB" (noke sånt husker ikkje) nokon som har fjernaste peiling??!!!!!!!!? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Har du USB 1.1 så skal det gå greit uten at du trenger å installere noen drivere. Har du derimot satt musa på den USB2.0 port, så må du sørge for å ha installert driverne for USB2. Følger sikkert med på installasjons-CDen til hovedkortet ditt. Evt. kan du laste det ned fra produsentens hjemmeside. Det er også godt mulig du må enable noe mer i bios. Let etter alt som har med usb å gjøre. Kanskje ikke mye hjelp i innlegget mitt, men lykke til allikevel Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Er det ikke noe i bios ang. usb, jeg mener det er en instilling i bios om dette. Hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg aktiverte mine i BIOS Lenke til kommentar
oaasbak Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Prøv en driver fra denne siden: http://drivers.on-line.net.nz/details/e000073d.shtm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå