Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Å, du snakker om lydkortet? Eller ikke? Går litt i surr, for forsterkeren mottar kun signaler, den sender ingen tilbake til lydkortet (PCen). Så på lydkortet kobler du RCA-kabelen inn der det står OutL og OutR, de som er midt på kortet. De to som står mellom de to andre og den rare kontakten ... På forsterkeren kan du plugge i der det står AUX. Endret 21. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Har plugget til den rette RCA ingangen på PCen og til AUX på forsterkeren. Har også installert driverene til audiophile kortet, men savner lyden Er det noen instillinger jeg må fikse på i programvaren? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hmm ... si det. Har ikke brukt det lydkortet, eller det merket for den del, så jeg kan ikke si noe sikkert. Men du har passet på at du kjører forsterkeren på AUX ingangen? Det skal bare være å skru på og trykke på AUX knappen forran. Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Hmm ser ut til at de gamle lydkort inngangene fortsatt virker kan det være at man må avinstallere de? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ja, og det gamle lydkortet må deaktiveres i BIOS. Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Da virker i det minste den ene høytaleren. Noen aning for hvorfor det ikke vil komme ut lyd fra den andre? Ser ut som det er grei kontakt mellom høyttaler og forsterker. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Sjekk at balanseknappen står på midten. Koble fra og til høyttalerkabelen til høyttaleren som ikke virker, og pass på at det blir riktig. Gjør det samme med signalkabelen. Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Nei fant ut nå siden det var 2 sett stereo utganger på forsterkeren hadde jeg koblet til B når jeg egentlig skulle koble til A Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Akkurat, så da var alt i boks Fornøyd? Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Ja er meget fornøyd med anlegget nå, men må enda vente på Y splitt for og koble til bassen så den er ute av drift til surround får på lager men er storfornøyd med B&W høytalerene synes de gir en veldig varm og fin lyd i forhold til mine gamle logitecher. Ja og takk for hjelpen Bluum uten deg ville jeg klødd meg i hodet og lurt på hvorfor det ikke kommer noe lyd ut Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ser din SÅNN ut på baksiden? I så fall skal du kunne koble subwooferen på Pre Out utgangen. Bare strek en RCA kabel mellom subben og Pre Out på forsterkeren, så skal du ha bass ... Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 ops jeg satt og leste på 10 XTZ 10 tommeren og der sto det: Du trenger en Sub-kabel og en Y-splitt-kabel for å koble denne til din surroundforsterker. Men jeg har jo 8 og der sto det bare: Du trenger en Sub-kabel for å koble denne til din surroundforsterker. Da prøver vi og koble til suben da Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Da funker subben også. Må igjen takke Bluum for all hjelpen jeg har fått av han. Noen som vet om noen "vanlige" instillinger for subwooferen siden jeg er litt dårlig med audio som dere sikkert ser tidligere i tråden. Crossover = Crossover distortion? Phase = Er dette faseforskyvningen av sinuskurven? Volume = denne forstår jeg i det minste Endret 21. august 2007 av Jonsa Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Corssover er nok sansynligvis ved hvilken frekvens subben slår inn. Low er lavere frekvens og high er da høy frekvens. Phase går på hvor subben står i rommet, eller hvilken vei den står. Det optimale er når du hører mest av bassen, så her må du prøve deg frem. Vanligvis skal det hold å ha den på 0. Volum, ja det skjønte du selv Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Har koblet til Suben nå, men noen problemer har oppstått. Suben har en tendens til og gi fra seg et ganske så kraftig dunk hvis man skrur av lys(både tak og bordlampe.) og når jeg kobler headsett til forsterkeren kobler ikke suben ut så den fortsetter og spille mens headsettet er i. Suben er koblet fra Pre out left channel på forsterkeren til suben hvor den er koblet til pre in/out(har prøvd begge samme effekt.) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det at den dunker når du skrur av lys på samme strømkrets går nok på nettstøy. Altså elektriske forstyrrelser som slår inn på subben. Det vil hjelpe deg å kjøpe et grenuttak med nettfilter, eller et enkelt nettfilter som du kan bruke til forgreningskontakten du kobler sub og forsterker på. I farta finner jeg bare denne og denne Men det finnes nok rimeligere varianter. Ville nok ikke kjøpt Biltema\Clas, men hvis de har på Expert eller noe, så er det sikkert god nok kvalitet på det. Siden forsterkeren ikke har sub-preout, så gir den signal konstant. Så du må skru av subben manuellt hver gang du skal bruke hodetelefoner. Men et spørsmål til deg. Hvorfor har du bare kobla til venstre kanal på preout? Da vil ikke subben spille bass som er ment for å komme fra høyre... Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Fordi det er 2 pre out utganger en for høyre og venstre slik jeg har forstått og vet ikke om man må ha y split kabel for og summere disse 2 utgangene. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det stemmer, men jeg trodde da du skulle koble til begge to ... Nå ble jeg usikker. Tar jeg ikke feil, så får du bare lyd fra en av kanalene slik du har det nå (høyre eller venstre), og hvis en sang i stereo sender ut bassignaler til venstre kanal, og du har plugget til høyre, så vil jo ikke subben spille det. Har alltid trodd du kobla til begge, men noen andre kan vel sikkert bekrefte eller avkrefte det. Så lenge du ikke merker noe, så gjør det ikke så mye. Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg kjøpte subkabel og da inkluderte bare en kabel så gikk ut fra at man bare trengte en og at suben ikke var stereo signal bare mono signal og den summerte begge kanalene. Det jeg var minst fornøyd med på kjøpet var denne sub kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå