Gå til innhold

Kan jeg jobbe uten overtid med disse timene?

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått tilbud om jobb fra klokka 12 til 20 Lørdag, deretter skal jeg jobbe fra klokka 12 til 20 dagen etter, går det ann å jobbe så mye uten at det blir overtid jobbing? Sjefen liker ikke overtidsbetaling. Dette er en stor arbeidsplass med mange andre ungdommer, så er en del folk som sjekker arbeidsforhold. Er over 18 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har fått tilbud om jobb fra klokka 12 til 20 Lørdag, deretter skal jeg jobbe fra klokka 12 til 20 dagen etter, går det ann å jobbe så mye uten at det blir overtid jobbing? Sjefen liker ikke overtidsbetaling. Dette er en stor arbeidsplass med mange andre ungdommer, så er en del folk som sjekker arbeidsforhold. Er over 18 år.

9133577[/snapback]

Hvis du på forhånd har jobbet 37,5 timer denne uken er dette overtid. Dersom du i løpet av uken inkludert lørdagen, før søndagen har jobbet 37,5 timer er søndagen overtid.

Dersom dette er en type jobb du er innforstått med at det er helgearbeid av og til og i tillegg du kan takke nei til å jobbe i helg vil jeg ikke tro det er overtid. Du har kanskje krav på noe helg-/ettermiddagstillegg om det står i reglementet.

Uansett så er det kanskje en tillitsvalgt på jobben som skal vite nettopp slike ting som du kan spørre.

Jeg regner med du ønsker å få overtidsbetalt. Du kan jo i tilfelle formulere svaret ditt som at "jeg hadde planer, men får jeg overtidsbetalt så kan jeg stille".

Hvilken sjef liker overtidsbetaling:-)

Lenke til kommentar

Jeg får 50% på lørdager (om jeg allerede har jobbet en full uke = 37.5 timer) og 100% på søndager (uansett). Kveldstillegg får jeg ikke før etter kl 21.00, og det er på 100%. Om jeg jobber etter 21.00 på en søndag så vet jeg ikke hva jeg får.

Lenke til kommentar

Overtid er når man jobber mer enn 37,5 timer i løpet av en uke eller mer enn 7,5 (8 timer minus 30min pause) sammenhengende.

Så om du jobber to dager på rad med 8 timer hver dag (hvorav 30min pause) og kun jobber det ila. uka så tviler jeg sterkt på at du har noe krav på overtid desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...