NuB Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg kom i skade for å bestille noe jeg ikke trenger. Varen er betalt for men ikke sendt ut fra butikken. Vet jeg kan angre innen tre uker, men er det mulig å angre allerede nå? Sakset dette fra en annen tråd her inne som sitererer et angreskjema (ingen kildehenvisning dessverre, jeg "mistet tråden"...) : "Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt." Dette tyder jo på at man må ha mottatt varen før man kan angre, men de fleste webshops vil kanskje ikke være så stive på dette? Det virker litt dustete at jeg skal behøve å vente på å ha mottatt varen før jeg sender den tilbake. (Var litt usikker på om dette egentlig skulle postes under webshoperfaringer, ettersom det ikke har med min eller andres erfaring av en spesiell webshop, men spørsmålet muligens kan besvares av andre som har erfaring med webshopping generelt). Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har du sendt mail eller tatt en telefon til de du har bestilt fra? Mye mulig de kan kansellere bestillingen... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Det du må gjøre er å sende de en mail så fort som mulig å få dem til å stoppe den før de sender den. Hvis det derimot er for sent så kan du nokk sende den tilbake og "få pengenet tilbake" minus frakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå