Gå til innhold

Gammelt foto. Noen med kunnskap?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått tak i et pent gammelt fototgrafi av en dame og en hest. Nederst på bildet står det signert: GG Co 1790 . Er det noen som vet noe om dette? Bildet er tonet rundt så det er kun øvre del av dama og hesten som vises, og resten sort rundt. Damen er også retusjert endel. Håret ser ut som blyantstrek ol. Noen sa det var et "drømmebilde", og noen mente det var fra 1920-1930. (før jeg visse om signaturen)

Lurte på om noen visste noe om gamle bilder? Tenker da på årstall og verdi, eller om noen har linker til relaterte sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet har nok neppe noen stor verdi, med mindre personen som er avbildet er kjent eller har historisk interesse av en eller annen grunn. Evt hvis fotografiet er laget med en av de mer obskure prosessene, men hvis det som du sier er fra 1920-30 så er det usannsynlig. Gamle fotografier kan man plukke opp til kilopris på en masse markeder rundt om i verden, og noen verdi over tosifret har nok bildet neppe, desverre.

Lenke til kommentar
GG Co 1790

Jeg vil tro GG refererer til firmanavnet, mens Co muligens står for Compagni som det så fint het tidligere. 1790 kan være ref. nr. Dette er bare brainstorming fra min side.

Du kan jo ta turen nedom lokalavisen og høre? De pleier å ha litt peil. Event. et museum i nærheten..

Lenke til kommentar

Bjohansen : Akkurat samme stil har mitt bilde! Så moro! :) Tusen takk for svar allesammen. Har nå skiftet ramme og hengt det opp på veggen.

Har tatt bilde av det. (litt skinn i glasset)

bilde.jpg

Syns det er et dekorativt bilde. Men hadde vært moro å visst mer om det.

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...