Henrik Salthe Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har et litt spesielt problem... Jeg har flyttet til Kina, og leid en leilighet med nett, men vi får bare nettet til å funke med Mac-en, ikke med PC-ene våre... Vi kobler til med PPPoE, og på Mac-en var det bare å skrive inn brukernavn og passord, og tilkoblingen ble opprettet. På PC-ene får jeg derimot bare feilmelding 678, om at den eksterne datamaskinen ikke svarer... men den svarer jo Mac-en? Jeg har en følelse av at det bare er et bittelite paramtere som gjør at ting skjærer seg på PC-en, men har aldri gjort noe med PPPoE før, så tenkte kanskje noen andre hadde mer peiling? Siden vi er i Kina, er det begrenset hvor mye informasjon vi har om tilkoblingen her, for å si det sånn.. Håper dette er tilstrekkelig, og så skal jeg heller prøve å oppdrive mer informasjon om det trengs.... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Hvis jeg skal gjette helt vilt, så tror jeg at når du kobler oppr, så låses IP-adressen mot MAC-adressen. Så på Macen din har du en annen MAC-adresse på Windows-maskinen, og da får du ikke flere IPer, og mister muligheten til å koble til flere maskiner. For at vi skal finne en løsning - kan du utdype om hvordan du har nettet ditt? Har du et modem, og så rett til maskin, eller står det en router bak modemet? Endret 29. juli 2007 av hc(tm) Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Hvis jeg skal gjette helt vilt, så tror jeg at når du kobler oppr, så låses IP-adressen mot MAC-adressen. Så på Macen din har du en annen MAC-adresse på Windows-maskinen, og da får du ikke flere IPer, og mister muligheten til å koble til flere maskiner. For at vi skal finne en løsning - kan du utdype om hvordan du har nettet ditt? Har du et modem, og så rett til maskin, eller står det en router bak modemet? 9165546[/snapback] Det med MAC-adressen høres ikke så veldig kredibelt ut, desverre, fordi det funker med flere ulike Mac-er... Altså, har prøvd med flere Mac-maskiner, og de har jo nædvendigvis forskjellig mac-adresse... Jeg har faktisk samme problemet i to leiligheter (det er ikke bare jeg som er her, for å si det sånn)... I den ene leiligheten har vi en router etter modemet, mens i den andre kobler vi rett i veggen (men jeg regner med det er et modem inni veggen en plass, har ikke tenkt å rive ut gipsplater for å finne det ut :!: ) Takk for all hjelp foreløpig, håper disse opplysningene kan være til hjelp... Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) *Never mind* Endret 29. juli 2007 av nerf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå