olek21 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 For øyeblikket så jobber jeg på bensinstasjon...men den jobben begynner jeg å bli lei. Derfor skal jeg søke på Platekompaniet. Det jeg lurer på da er; Skal jeg levere en CV? Hvor lang oppsigelses tid er det vanligvis? Burde jeg si opp bensinstasjonsjobben før jeg søker på ny? Jeg er ganske sikker på å få jobb på Platekompaniet.. Er det noen som bare kan forklare meg trinnvis hvordan jeg gjør dette? Skal jeg levere noen spesiel melding til sjefen hvor jeg slutter, et oppsigelsesbrev eller? Eh.. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Skrev du under en kontrakt når du begynte i jobb på bensinstasjonen? I tilfelle bør dette stå her. Til vanlig er det 3måneder oppsigelsestid, men lurer på om det er 1mnd oppsigelsestid dersom du ikek har kontrakt. Jeg ville ikke sagt opp den første jobben før jeg hadde fått den andre, spesielt ikke om du er avhengig av å ha en jobb. Jeg har ikke noen formell kunnskap på dette området, men mitt råd er: SJekk kontrakten først, hvis ikke søk litt på nettet, mange steder det står om slike ting der. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Vanligvis er det 3 måneders oppsigelsestid, men om du kun jobber deltid er den gjerne bar 1 måned. Når du sier opp så skriver du et brev til sjefen. Kan gjerne snakke med han også. I berevet ditt skriver du at du sier opp, en liten grunn om hvorfor og du ber om å få en attest. Når du søker på ny jobb bør du legge ved en CV, ja. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Ok, det var nettopp dette jeg lurte på Mange takk Da er det bare å sjekke kontrakten ^^, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå