Gå til innhold

Hvem er det som er tilkoblet til mitt modem?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et ZyXEL Prestige 660HWT modem som jeg fikk fra telenor som startpakke. Jeg koblet den til et modem og en antenne til denne. Det bor en gruppe turister i noen hytter vi leier ut. Det er bare de som får lov til å bruke det tråløse nettet og ingen andre.

Jeg installerte Online ADSL. Jeg skrev ned SSID og WEP-nøkkel. Uten at turestene viste disse opplysningene fikk de internett uansett. Hvordan er det mulig? Skjedde det på grunn av at antennen var koblet til en mellom modem? Og fins det noen programmer som kan kontrollere alle som er koblet tråløst til nettet, så jeg kan stoppe signaler jeg ikke ønsker? Jeg skriver dette innleget fordi de siste to dagene har nettet blitt veldig treigt.

mvh e_dude

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har et ZyXEL Prestige 660HWT modem som jeg fikk fra telenor som startpakke.  Jeg koblet den til et modem og en antenne til denne. Det bor en gruppe turister i noen hytter vi leier ut. Det er bare de som får lov til å bruke det tråløse nettet og ingen andre.

Jeg installerte Online ADSL. Jeg skrev ned SSID og WEP-nøkkel. Uten at turestene viste disse opplysningene fikk de internett uansett. Hvordan er det mulig? Skjedde det på grunn av at antennen var koblet til en mellom modem? Og fins det noen programmer som kan kontrollere alle som er koblet tråløst til nettet, så jeg kan stoppe signaler jeg ikke ønsker? Jeg skriver dette innleget fordi de siste to dagene har nettet blitt veldig treigt.

mvh e_dude

9133217[/snapback]

Det du kan gjøre, er å skru på MAC access kontroll, da må du legge inn en liste over MAC adressene til forskjellige nettverkskort for å gi dem adgang til nettet.

Da er det kun PC-er som du godkjenner som får tilgang til nettverket.

Dette må du gjøre på den trådløse routeren.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har et ZyXEL Prestige 660HWT modem som jeg fikk fra telenor som startpakke.  Jeg koblet den til et modem og en antenne til denne. Det bor en gruppe turister i noen hytter vi leier ut. Det er bare de som får lov til å bruke det tråløse nettet og ingen andre.

mvh e_dude

9133217[/snapback]

Det du kan gjøre, er å skru på MAC access kontroll, da må du legge inn en liste over MAC adressene til forskjellige nettverkskort for å gi dem adgang til nettet.

Da er det kun PC-er som du godkjenner som får tilgang til nettverket.

Dette må du gjøre på den trådløse routeren.

9133238[/snapback]

Er det et program? Hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Hvordan "skjedde ingenting"?

9133439[/snapback]

skulle ikke nettet være raskere etter det?

9133450[/snapback]

Det er vel egentlig bare noe du har antatt.. Det finnes mange grunner til at nettet har blitt tregt.

9133480[/snapback]

Jeg vet. Som f.eks. at naboen har samme kanal som meg.. Men det som er mest sannsynlig er...

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har et ZyXEL Prestige 660HWT modem som jeg fikk fra telenor som startpakke.  Jeg koblet den til et modem og en antenne til denne.

9133217[/snapback]

Hvor mange "modem" har du egentlig? To?

660HWT er et såkalt ruter-modem (m/ trådløst aksesspunkt) og er ment å skulle kobles til en telefonlinje via en såkalt splitter.

Hvis du har koblet din 660 HWT til et annet modem - hva slags produkt er dette?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har et ZyXEL Prestige 660HWT modem som jeg fikk fra telenor som startpakke.  Jeg koblet den til et modem og en antenne til denne.

9133217[/snapback]

660HWT er et såkalt ruter-modem (m/ trådløst aksesspunkt) og er ment å skulle kobles til en telefonlinje via en såkalt splitter.

9133596[/snapback]

Ja jeg har to modemer 660HWT er koblet til D-Link Wireless access point DWL-G700AP. Og G700AP er koblet til antennen vi har ute.

Endret av everything_dude
Lenke til kommentar

9133217[/snapback]

9133596[/snapback]

Ja jeg har to modemer 660HWT er koblet til D-Link Wireless access point DWL-G700AP. Og G700AP er koblet til antennen vi har ute.

9133640[/snapback]

Siden du nå da har to trådløse nett (som kanskje går på samme kanal og ødelegger for hverandre?) så kan det jo hende de kobler seg til ett av de som du ikke har sikret ....

Skal du ha to separate nett må du jo sikre begge to (usikret dlink nett->kabel->zyxel = usikret nett) ellers ville jeg tatt bort d-linken (med mindre du må ha antennen ute) - trenger du antennen kan du jo bare disable den trådløse delen på zyxelen ..

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...