Gå til innhold

Kritikk på design, takk!

Anbefalte innlegg

Så har jeg prøvd meg på ett design igjen. Men jeg er svært usikker på resultatet :p

Planen var å lage noe enkelt, og jeg ville også ha en annerledes fargepalett enn det som virker mest moderne i dag (lyse farger, kan ikke beskrive det bedre).

Men det er kanskje en grunn til at disse fargene blir så mye brukt, her er i alle fall designet: Link!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så har jeg prøvd meg på ett design igjen. Men jeg er svært usikker på resultatet  :p

Planen var å lage noe enkelt, og jeg ville også ha en annerledes fargepalett enn det som virker mest moderne i dag (lyse farger, kan ikke beskrive det bedre).

Men det er kanskje en grunn til at disse fargene blir så mye brukt, her er i alle fall designet: Link!

9133035[/snapback]

Jeg liker minimalistiske design å synes du har gjort en høvelig bra jobb..

men...

Endre font i header/logo + legg til en "dot" før NO

Kanskje også gjør slik

Siste Innlegg

Endret av MrNeeon
Lenke til kommentar

Det ser underlig ut med headeren midtstilt, jeg tror jeg ville satset på å venstrestille den slik at den starter like langt til venstre som innleggene. Forøvrig synes jeg headeren så bedre ut med refleksjon, men den var alt for kraftig, så du kunne tonet den ned en del. For å gjette tror jeg kanskje rundt 10% opacity ville sett bra ut. Ellers synes jeg brødteksten er altfor liten. Hva med samme størrelse som dato og kategori?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Du bør, som du selv sier, jobbe med typografien. Et par tips:

- Få litt linjeavstand (130-150% fungerer fint).

- Syntes teksten på selve innholdet er for liten. Selv dato-feltet har større tekst, og det virker litt ulogisk. Det er jo selve innholdet som er viktigst?

- Mer space mellom overskriftene og borderen under. Som du ser, kolliderer for eksempel g med borderen, og det er lite fint ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Liker det ikke.

+ Stilig font i header.

- Alt for sammenklemt og lite luft mellom overskrifter og borden under.

- Hater scanlines øverst.

- Føler det blir for løst, at det ikke er noe som holder elementene sammen.

Det er ikke noe som gjør dette designet spesielt eller lar det skille seg ut på noen måte, så jeg foreslår at du tar med deg det som var kult i designet (forslag nummer 2), nemlig headerfonten og fargene der ("DYBWIKLARSEN" uten "NO"), og prøver på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...