Gå til innhold

2 WD 80 gb 8 mb cache tar fullstendig av!

Anbefalte innlegg

Jeg har akuratt kjøpt 2 WD 80 gb 8mb cache deluxe disker. Har er ett MSI k7T266 Pro2 hovedkort med onboard raid og en spjut ny flashet bios. Kabinettet er Chieftec Dragon med 340 watt strømforsyning.

Men når jeg kobler diskene til på raid IDE portene, så høres det ut som ett fly. De høres ut som om de skulle få for mye strøm. Jeg har prøvd å sette diskene i "singel" og "master, men til ingen nytte. Kjørte før en IBM deskstar 60 gb på den ene raid IDE kanalen og det funka helt greit.

Raid kontrolleren finner diskene, men får opp en feilmelding "Ide not Atapi compatible" rett før de skal bote. Begge diskene funker, og bios leser størrelsen riktig, men det høres, som skrevet tidligere, ut som ett jet fly!

Noen som har en anelse om hva som kan forårsake dette?

Digilong

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei har ikke teste det, men det skulle egentlig ikke spille noen rolle. Siden jeg nå kjører IBM disken på samme IDE kanal. Og siden denne disken funker på raid kontrolleren, så skulle jo den oxo funke greit sant?

Jeg får ingen feilmeldinger på raid kontrolleren sin bios heller. Alt ser såre vel ut, med unntak av de låter som ett jetfly og den feilmeldingen jeg får.

Lenke til kommentar
Nei har ikke teste det, men det skulle egentlig ikke spille noen rolle. Siden jeg nå kjører IBM disken på samme IDE kanal. Og siden denne disken funker på raid kontrolleren, så skulle jo den oxo funke greit sant?

Jeg får ingen feilmeldinger på raid kontrolleren sin bios heller. Alt ser såre vel ut, med unntak av de låter som ett jetfly og den feilmeldingen jeg får.

Du må jo sjekke alle muligheter, put en av dine nye WD harddsiken på en vanlig IDE port.

Lenke til kommentar

Jeg har en ganske ny WD8-80 som lager slike dunkelyder nå og da.. jeg mener at disken var mer stille den første uka jeg hadde den.. så begynte den å "klacke" flere ganger, for så å gå over til vanlig å være en "vanlig støyende HD" .. er det mulig å reklamere på slikt? Eller bare kjøpe seg en lydkasse fra microplex ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...