Digilong Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har akuratt kjøpt 2 WD 80 gb 8mb cache deluxe disker. Har er ett MSI k7T266 Pro2 hovedkort med onboard raid og en spjut ny flashet bios. Kabinettet er Chieftec Dragon med 340 watt strømforsyning. Men når jeg kobler diskene til på raid IDE portene, så høres det ut som ett fly. De høres ut som om de skulle få for mye strøm. Jeg har prøvd å sette diskene i "singel" og "master, men til ingen nytte. Kjørte før en IBM deskstar 60 gb på den ene raid IDE kanalen og det funka helt greit. Raid kontrolleren finner diskene, men får opp en feilmelding "Ide not Atapi compatible" rett før de skal bote. Begge diskene funker, og bios leser størrelsen riktig, men det høres, som skrevet tidligere, ut som ett jet fly! Noen som har en anelse om hva som kan forårsake dette? Digilong Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 høres de ut som fly på vanlig IDE og eller? Hvis ikke så er det noe serriøst galt med RAID'en din. Lenke til kommentar
Digilong Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Nei har ikke teste det, men det skulle egentlig ikke spille noen rolle. Siden jeg nå kjører IBM disken på samme IDE kanal. Og siden denne disken funker på raid kontrolleren, så skulle jo den oxo funke greit sant? Jeg får ingen feilmeldinger på raid kontrolleren sin bios heller. Alt ser såre vel ut, med unntak av de låter som ett jetfly og den feilmeldingen jeg får. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Nei har ikke teste det, men det skulle egentlig ikke spille noen rolle. Siden jeg nå kjører IBM disken på samme IDE kanal. Og siden denne disken funker på raid kontrolleren, så skulle jo den oxo funke greit sant?Jeg får ingen feilmeldinger på raid kontrolleren sin bios heller. Alt ser såre vel ut, med unntak av de låter som ett jetfly og den feilmeldingen jeg får. Du må jo sjekke alle muligheter, put en av dine nye WD harddsiken på en vanlig IDE port. Lenke til kommentar
Digilong Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Nå har jeg testet å bytte til de vanlige IDE kanalene og det er samme resultat. Har oxo prøvd å bytte IDE kabler, men hjelper ingenting. Er fullstendig tom for ideer her. Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 mine to disker låter da nesten ingenting... Lenke til kommentar
norrick Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hva med å formatere harddiskene først med WD sitt eget harddiskinstallasjonsprogram? Lenke til kommentar
Digilong Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg har prøvd å formatere med Lifeguard Tools som ligger på Western Digital sin side, men til ingen nytte. Kjørte alle tester på diskene og fikk ikke en eneste feil. Ingen som har en skikkelig god ide?? :-? Lenke til kommentar
Digilong Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Fant ut av det! Den ene disken er ødelagt. Ser ut til at det er en feil som dukker opp engang iblant med disse diskene. Bare sånn til opplysning om det er flere som sliter med samme problem. digilong Lenke til kommentar
Andreaz69 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har en ganske ny WD8-80 som lager slike dunkelyder nå og da.. jeg mener at disken var mer stille den første uka jeg hadde den.. så begynte den å "klacke" flere ganger, for så å gå over til vanlig å være en "vanlig støyende HD" .. er det mulig å reklamere på slikt? Eller bare kjøpe seg en lydkasse fra microplex ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Til banderaz Det står på wd sine sider at det kan være at det er pga av ødelagt ide kabel. mulig de har rett Lenke til kommentar
Digilong Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Hvis diskene dine lager unormale lyder, så kan du ta en titt på WD sin side og laste ned diagnostic tools for å se om disken din er ødelagt. Du kan også ta en titt på denne siden her: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...ated=1033495201 Her står det litt om lyder og løsninger Digilong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå