Gå til innhold

hvordan er objektivene som følger med dette kitet?

Anbefalte innlegg

hei, jeg vurderer dette e-410 kittet, ser at det følger med 2 objektiver slik at jeg ikke kommer til å ha behov for å oppgradere på en stund, forhåpentligvis. dette er mitt første dslr og er ikke kravstor i hele tatt siden jeg ikke vet hva som er bra og dårlig. men merket på objektivene har jeg aldri hørt eller lest om, bare lurer på om de er crap eller helt ok. burde jeg satse på en pakke i samme prisklasse bare med ett bedre og dyrere objektiv?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80150

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle objektiver fra Olympus siden syttitallet har vært kalt Zuiko, så det er hverken ukjent eller et eget merke.

De objektivene skal være blant de bedre kitobjektivene, så det er ikke noe dårlig kjøp. Jeg vil si det er et perfekt kjøp for de som vil ha et ukomplisert kamera som tar liten plass, og som ikke har tenkt å bli fullstendig bitt av fotobasillen.

Lenke til kommentar

er redd for at jeg ikke kan kontrollere hvor høy interessen for fotografering kommer til å bli. har aldri drevet med dette før, men synes det er stilig å se på bilder som er tatt av forskjellige motiver med forskjellige teknikker. kjøper kamera netopp fordi jeg har lyst til å bedrive hobbyfotografering, ikke for å lagre minner fra bursdagselskaper o.l.

jeg har lyst til å ta bilder av landskap, dyr, mennesker, nattbilder, alt mulig. og at folk skal legge merke til bildene. har lyst på en hobby jeg kan bruke litt tid på.

kanskje det er bedre å kun ha ett objektiv som man kan lære seg inn og ut før man begynner med flere? har hørt mye bra om Leica 14-50mm

hva med Olympus-510 eller Canon 30D?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Begge sistnevnte vil i alle fall være bedre til nattfotografering. E-510 fordi det har antishake, 30D fordi det har lite støy på høy iso. Jeg selv bruker forrige generasjon av sistnevnte, og tar veldig mye bilder i dårlig lys. Da bruker jeg det i kombinasjon med en relativt lyssterk 50mm til tusenlappen, og normalzoomen bruker jeg på dagtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...