Gå til innhold

Diskusjon rundt LCD vs. Plasma og annet tjafs

Anbefalte innlegg

Ironisk nok mener jeg at dersom jeg skulle kjøpe en TV idag villa plasma være mer aktuelt en noensinne for meg. Med modellen TH-50PZ700 har plasma kommet seg opp på et godt nivå i mine øyne. Flott bilde (har dessverre ikke sett akkurat denne modellen, men stoler på det jeg har hørt) og skikkelig oppløsning, ikke lenger noen jalla-kvasi-HD.

9135996[/snapback]

Kjøp prosjektor. Du skal jo kun bruke den til film allikevel :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at en del mener at oppløsning ikke betyr noe. I og for seg greit så lenge man er på 32" stadiet. Men flatskjermer i dag blir :

Større

Billigere

Bedre

Samtidig gjør StuePC sitt inntok på markedet. Mener Windows sa her om dagen at mer vil skje de neste 5 år enn de siste 50. Riktignok skal vi ta det med en klype salt, men allikvel er det en klar fordel til å satse på 1080p.

Dessuten er spill en del av vår hverdag. De som påstår at de ikke ser forskjell på spill på 1080p vs 720p eller enda mer rompe bør ta seg en tur til optiker. Å spille på Plasma er en ikke morsom opplevelse.

Sortnivå er helt klart et ankerpunkt, men i de fleste hjem sitter man ikke i stupmørket for å se TV. Flere har faktisk bøtter og spann med lysskilder i rommet. Noen har det så lyst at det faktisk er mer viktig med en lyssterk TV fremfor en som har det overgode sortnivået.

Om noen år vil vi se plasmaskjermene kastes etter deg, men jeg tror LCD går rimelig seirende ut av denne duellen. Men dette er mine tanker. OLED, SED og LASER ser vi først noen år etter 2010 spår jeg :fun:

9135982[/snapback]

- Oppløsning er fortsatt ikke det viktigste selv om skjermen blir større.

- StuePC går fint ann å bruke på en Plasma.

- 8/10 må til en optiker i følge deg.

- Å spille på en Plasma er like morsomt som å spille på en LCD

- Jeg liker å skru av lyset når jeg koser meg med en film, pleier du å sette på flomlys?

- Ingen går seirende ut av duelen, begge blir tapere når nevnte teknologi tar over.

dette er mine tanker =)

*edit' skrive feil

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

- Oppløsning er fortsatt ikke det viktigste selv om skjermen blir større.

- StuePC går fint ann å bruke på en Plasma.

- 8/10 må til en optiker i følge deg.

- Å spille på en Plasma er like morsomt som å spille på en LCD

- Jeg liker å skru av lyset når jeg koser meg med en film, pleier du å sette på flomlys?

- Ingen går seirende ut av duelen, begge blir tapere når nevnte teknologi tar over.

dette er mine tanker =)

*edit' skrive feil

9137056[/snapback]

Helt enig med deg Zelkin.

Ser at en del mener at oppløsning ikke betyr noe. I og for seg greit så lenge man er på 32" stadiet.

Dette mener jeg ikke stemmer. I følge det jeg har lest skal du ganske nærme en 50" også før du ser forskjell på full HD og f.eks 1365*768.

Derfor var det uaktuellt for meg å kjøpe full HD, en Pioneer 508XD venter hos speditøren på å bli hentet. Og jeg er ikke nervøs i det hele tatt på at oppløsningen er for dårlig.

Skulle jeg ikke brukt så mye penger på tv, hadde jeg helt klart valgt Panasonic PV70/PX70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...